جایگاه نظام مهندسی خوب ترسیم نشده است نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

جایگاه نظام مهندسی خوب ترسیم نشده است

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند روبه رشد جمعیت نظام مهندسی، اظهار داشت: جایگاه این حوزه خوب ترسیم نشده است.

کد خبر: 961227010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ اسفند ۹۶ - ۸:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند روبه رشد جمعیت نظام مهندسی، اظهار داشت: جایگاه این حوزه خوب ترسیم نشده است.

جایگاه نظام مهندسی خوب ترسیم نشده است

جایگاه نظام مهندسی خوب ترسیم نشده است

جایگاه نظام مهندسی خوب ترسیم  نشده است

قاسم احمدی شنبه شب در آئین گرامیداشت جشن نظام مهندسی در نوشهر با عنوان این که جامعه مهندسی بزرگ است و باید کشور و نظام از این جامعه بهتر استفاده کند گفت: در گذشته غالبا توانمندان علمی به رشته های ریاضی و فیزیک گزارش پیدا میکردند و هرکسی انگیزه ورود به این رشته ها را نداشتند.
احمدی ادامه داد: امروز متاسفانه جایگاه ها در رشته های مختلف فرو ریخته است و شصت و پنج درصد داوطلبان کنکور در حوزه علوم تجربی شرکت میکنند زیرا معتقد هستند درآمد زدایی در این حوزه بیش تر است.
احمدی با تاکید بر این که جایگاه علم درست تبیین نمیشود تصریح کرد: متاسفانه قدری از جایگاه علمی در حوزه ساخت و سازها فاصله گرفته ایم و عمر ساختمان سازی در کشور بیش از ۳ دهه نیست اما در کشورهای دیگر ساختمانهای سیصد ساله از نظر عمر و مقاومت جایگاه ویژه ای دارند.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس در بخشی از اظهاراتش به تخریب کارخانه حریربافی که در سال هزار و سیصد و دوازده در شهرستان چالوس ساخته و چند روز قبل تخریب شد عنوان کرد: امروز این کارخانه براحتی تخریب میشود و باید جلوی آن را گرفت.
وی با اشاره به روند روبه رشد جمعیت مهندسان خواستار ارائه طرحی برای ساماندهی این حوزه شد و افزود: متاسفانه نتوانستیم جایگاه نظام مهندسی را در جامعه ترسیم کنیم.

جایگاه نظام مهندسی خوب ترسیم نشده است

احمدی خاطر نشان کرد: اگر در زلزله بم، منجیر و رودبار و کرمانشاه حادثه زلزله موچب مرگ مردم و آوار ساختمانها شد، باید بررسی کنیم که چرا به چنین وضعیتی رسیده ایم و دیگران باید از خواجه نصیرالدین طوسی درس بگیرند.
این نماینده مجلس ادامه داد: مهندس ایرانی که دویست سال پیش کار خلاقانه انجام میداد امروز نباید در این حوزه کمبود داشته باشیم و نباید هر دانشگاه در رشته مهندسی نیرو جذب کند و این یک تصمیم احساسی است.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در حوزه مهندسی اظهار امیدواری کرد تا سال جدید اعتماد مردم به صنف مهندسی بیش از پیش گردد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اسفند ۹۶
843 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0