کثرت دانش آموختگان کشاورزی ساوه ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساوه

کثرت دانش آموختگان کشاورزی ساوه

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساوه بیان کرد: آمار دانش آموختگان رشته های کشاورزی این شهرستان نسبت به نیاز واقعی، چندین برابر بیش تر است که امکان بکارگیری همه این افراد در زمینه مشاغل کشاورزی را سلب کرده است.

کد خبر: 971207014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ اسفند ۹۷ - ۲:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساوه بیان کرد: آمار دانش آموختگان رشته های کشاورزی این شهرستان نسبت به نیاز واقعی، چندین برابر بیش تر است که امکان بکارگیری همه این افراد در زمینه مشاغل کشاورزی را سلب کرده است.

کثرت دانش آموختگان کشاورزی ساوه

کثرت دانش آموختگان کشاورزی ساوه

شمار دانش آموختگان کشاورزی ساوه  چند برابر نیاز شغلی است

«رضا نوبخت»،‌ گفت: سیصد و پنجاه عضو فعال متشکل از دانش آموختگان کشاورزی در مقاطع تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این سازمان فعالیت دارند.
نوبخت با تاکید بر این که ارتباط سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساوه با مراکز دانشگاهی ارتباطی مستحکم دارد، ادامه داد: در شرایط فعلی، دانش آموختگانی که علاقمند به فعالیت هستند و برای تقویت بنیه علمی و توان کاری خود بصورت مداوم دوره های آموزشی و روشهای نوین را فرا میگیرند،‌ بشدت مورد نیاز هستند.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساوه تصریح کرد: افزون بر صد کارشناس بعنوان ناظر این تشکل مهندسی بصورت منظم از طرحهای کشاورزی شهرستان ساوه بازدید میکنند و به کشاورزان معرفی می ‌گردند.
نوبخت افزود: سی و دو کارشناس ناظر نیز برای نظارت بر بخشهای دامی و شیلات در این سازمان فعالیت دارند که بطور متوسط در هر ماه، ۳ مرتبه از مراکز یاد شده بازدید میکنند.
نوبخت خاطر نشان ساخت: نظام مهندسی کشاورزی مجری برنامه و سیاستهای کلی وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا فعالیتهای خود را متمرکز کرده است.
وی گفت: برگزاری دوره های بازآموزی بمنظور توانمندسازی اعضا، ارائه مشاوره، نظارت و انجام راهنماییهای فنی، صدور پروانه های بخش دامی و شیلات، صدور پروانه های آبیاری مدرن بخصوص سامانه های تحت فشار و قطره ای از جمله مهم‌ترین فعالیتهای این تشکل است.

کثرت دانش آموختگان کشاورزی ساوه

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساوه، در مورد فعالیت ‌های نظام مهندسی کشاورزی ساوه برای دست‌یابی به تولید محصولات ارگانیک، مطرح کرد: با توجه به این که خاک منطقه ساوه به کودهای شیمیایی سازگاری پیدا کرده از این رو تولید محصولات ارگانیک عمدتا در مراکز گلخانه ای انجام می گردد.
نوبخت یاد آور شد: اعضای نظام مهندسی کشاورزی ساوه موفق به تولید محصول انار ارگانیک شده اند و این محصول نیز به ثبت رسیده است ضمن این که گیاه آلوِئه ورا و مرغ سبز نیز به شکل ارگانیک در این شهرستان تولید می گردد.
وی، در باره اجرای طرح های زودبازده و اقتصادی،‌ افزود: اجرای این طرحها کمک مهمی به افزایش تولیدات بخش کشاورزی میکند و در یک سال اخیر نیز نظام مهندسی با تهیه طرحها، مکان یابی محل اجرای طرحها، صدور پروانه و معرفی پرونده ها برای اخذ تسهیلات با سود شش درصد در این مورد، قدم های موثری برداشته است.
شهرستان ساوه با بهره مندی از صد و سی و پنج هزار هکتار سطوح زراعی و باغی سالانه ظرفیت تولید ششصد هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۷
681 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0