علی اکبری

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

یک نماینده مجلس با اشاره به گلایه مردم از هزینه‌ های پرداختی به سازمان نظام مهندسی ساختمان، ‌اقدام وزیر راه و شهرسازی در لغو کسر پنج درصد از دستمزد مهندسان ناظر را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی باید از دستور وزیر اطاعت کند.

کد خبر: 970227008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،یک نماینده مجلس با اشاره به گلایه مردم از هزینه‌ های پرداختی به سازمان نظام مهندسی ساختمان، ‌اقدام وزیر راه و شهرسازی در لغو کسر پنج درصد از دستمزد مهندسان ناظر را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی باید از دستور وزیر اطاعت کند.

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

علی اکبری با اشاره به این ‌که عدم اجرا و سرپیچی از ابلاغیه آخوندی در مورد لغو کسر پنج درصد از دستمزد مهندسان مشاور از طرف سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان کشور صحیح نیست، گفت: لغو اخذ پنج درصدی مبلغ حق نظارت واریزی به حساب سازمان نظام مهندسی و پرداخت آن به مهندسین ناظر یک بحث تخصصی بوده که نیاز به تحلیل دارد و میتواند اهداف مختلفی داشته باشد. مثلا اگر هدفشان این بوده که از سرجمع هزینه های نظارت کاسته گردد این ابلاغیه وزیر راه، اقدام خوبی است.
اکبری با اشاره به نارضایتی مردم از هزینه های نظارت بر ساختمان گفت: سازندگان و مالکان ساختمانها از هزینه های نظارت نظام مهندسی ساختمان گلایه داشته و آن را زیاد میدانند. بنابراین با هر ابزار و اهرمی که بشود این هزینه ها را کاهش داد قطعا کمک ارزشمندی به مصرف کننده نهایی مسکن شده و موجب رونق ساخت و ساز و ساماندهی صنعت ساختمان می ‌شود.
این نماینده مجلس اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد بنابراین تصمیماتی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان گرفته میشود قطعا باید به تایید وزیر راه و شهرسازی برسد لذا در تعیین تعرفه های نظارت هم اگر وزیر نظری داشته باشد، سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف و مکلف است تا آنرا اجرا کرده و از دستور مربوطه اطاعت کند.

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

وی با اشاره به انباشت پول در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد:‌ متاسفانه زمانی که انباشت پولی در سازمانی اتفاق می افتد بمعنای حالت انتفاعی پیدا کردن آن سازمان است و بنا نیست نهاد های مدنی همچون سازمان نظام مهندسی ساختمان یک درآمد اضافه بر سازمان داشته باشند که برای آن ها منجر به پس انداز دیگری شود.
ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس بیان داشت: ‌بهرحال تعرفه ی این نهادها باید بگونه ای تنظیم گردد که معادل هزینه های جاری و کارهای توسعه ای ضروری آنها باشد نه این که علاوه بر آن که نیازهایشان را تامین میکنند باز یک پس انداز دیگری هم داشته باشند اگر این پس انداز اتفاق افتاده است بطور حتم از دو حال خارج نیست یا تعرفه تعرفه ی سنگینی است که مصرف کننده و مالک و سازنده نباید تا این اندازه در پرداخت آن زیر فشار قرار بگیرند یا تعرفه به اندازه بوده و در سازمان نظام مهندسی ساختمان آن گونه که باید مصرف می ‌شد تا موجب ارتقا کیفیت کار شود اقدامی انجام نگرفته است.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۷
822 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 1