وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

با سازمان ‌های نظام مهندسی متخلف به ‌شدت برخورد می گردد

عباس آخوندی از برخورد قاطع با افرادی خبر داد که از مهندسان ناظر درخواست دریافت پنج درصد حق‌الزحمه را می‌ کنند. طبق ابلاغیه دی ‌ماه گذشته آخوندی اخذ این مبلغ از دهم بهمن نود و شش ممنوع شده بود.

کد خبر: 970121010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷ - ۱:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عباس آخوندی از برخورد قاطع با افرادی خبر داد که از مهندسان ناظر درخواست دریافت پنج درصد حق‌الزحمه را می‌ کنند. طبق ابلاغیه دی ‌ماه گذشته آخوندی اخذ این مبلغ از دهم بهمن نود و شش ممنوع شده بود.

با سازمان ‌های نظام مهندسی متخلف به ‌شدت برخورد می گردد

با سازمان ‌های نظام مهندسی متخلف به ‌شدت برخورد می گردد

با سازمان‌ های نظام مهندسی متخلف بشدت  برخورد می گردد

عباس آخوندی در پاسخ به سوالی مبنی بر این ‌که “طبق ابلاغیه شما از دهم بهمن سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان از اخذ پنج درصد حق‌الزحمه منع شدند، ولی برخی از مسئولان این سازمان به‌ صراحت اعلام می‌ کنند اخذ این مبلغ از مهندسان هم چنان ادامه دارد”، بیان داشت: هر مهندسی که از وی درخواست اخذ پنج درصد شده می‌ تواند شکایت کرده و به آن رسیدگی می ‌کنیم.
آخوندی عنوان داشت:‌ چنان چه تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد،‌ متخلفان به شورای انتظامی سازمان‌ های نظام مهندسی معرفی و با آن ها برخورد می گردد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با هیچکس در این رابطه تعارف نداریم.
آخوندی بیست و ششم دی‌ ماه سال نود و شش در ابلاغیه ‌ای اخذ پنج درصد کمیسیون از محل حق نظارت مهندسان ناظر توسط سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان استان‌ های سراسر کشور را لغو کرد.
وی در نامه‌ ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان ‌های سراسر کشور دستور لغو کسر ۵ درصد مبلغ حق نظارت (مهندسان ناظر) واریزی صاحب کار به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ‌های کشور را از دهم بهمن سال جاری صادر کرد.

با سازمان ‌های نظام مهندسی متخلف به ‌شدت برخورد می گردد

در این نامه آمده است؛ «طبق اختیارات مصرح در ماده چهل آیین‌ نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب هفدهم تیرماه هشتاد و سه هیئت وزیران (ابلاغی ۴۶۰۵ / ۲۸۵۴۹ ه مورخ ۲۲/ ۴/ ۱۳۸۳) بدین‌ وسیله قسمت اول بند ۱۶-۳-۱ پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) مبنی بر کسر پنج درصد مبلغ حق نظارت واریزی صاحب کار به حساب سازمان استان، از ابتدای دهم بهمن ماه نود و شش ملغی می شود.
لازم است مراتب توسط سازمان‌ های استان‌ ها در بودجه سالانه ملحوظ و عدم اخذ این مبلغ به‌ دقت رعایت و ملاک عمل قرار گیرد.
این در حالیست که برخی مسئولان سازمان نظام مهندسی به‌ صراحت اعلام میکنند هم چنان پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر کسر و به حساب سازمان‌ ها واریز می گردد.

منبع :تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ فروردین ۹۷
911 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0