روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران باید دقیق باشد رئیس شورای شهر تهران بیان کرد:

روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران باید دقیق باشد

محسن هاشمی بر ضرورت تعریف مشترک از مفاهیم سازمان نظام مهندسی در وزارت راه و وزارت کشور تاکید کرد و تدقیق روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران را الزامی دانست.

کد خبر: 970716011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۹۷ - ۵:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،محسن هاشمی بر ضرورت تعریف مشترک از مفاهیم سازمان نظام مهندسی در وزارت راه و وزارت کشور تاکید کرد و تدقیق روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران را الزامی دانست.

روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران باید دقیق باشد

روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران باید دقیق باشد

روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران  باید دقیق باشد

وی در دیدار با اعضای منتخب هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بر لزوم تعریف مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور از مفاهیم سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و ادامه داد: تفاوت موجود بر شهر بار گرانی را وارد کرده است و این در حالیست که تعریف هر کدام از این ۲ قابل اعتنا و قابل توجه است.
هاشمی تصریح کرد: در گذشته ناظر توسط سازنده انتخاب میشد که این موضوع گاهی مفسده هایی را بهمراه داشت ولی در اصلاحاتی که صورت گرفت، قرار است ناظران از بین افرادی که سازمان نظام مهندسی معرفی میکنند انتخاب گردند و رابطه مالی میان ناظر و سازنده قطع شده است.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه به دلیل این تفاوت در تفاسیر، شهر دچار مشکل شده و تکلیف مشخص نیست و شهرداری مجبور است که هر دو شیوه را بپذیرد.
وی با تاکید بر اینکه هرچند شیوه شهرداری مانع از قفل شدن کار شده است اما سازمان نظام مهندسی نیز تحت تاثیر این شرایط است.
وی در ادامه بر لزوم مطالعه در سطح شهر از این موضوع برای یافتن این که آیا شهر به سبب شیوه فعلی دچار مشکل شده است و یا نظارت سازمان تحت تاثیر قرار گرفته است؟ تاکید کرد.

روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران باید دقیق باشد

رئیس شورای شهر تهران دیگر مشکل موجود در حوزه سازمان نظام مهندسی را تداخل در برخی حوزه ها با نظام فنی و اجرایی دانست و اظهار داشت: برخی مواقع پیمانکاران؛ مشاورانی را از نظام فنی و اجرایی میگیرند و طرح خود را به این وسیله تکمیل میکنند این در حالیست که در پایان مجددا باید به سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و برای گرفتن تاییدیه هزینه دیگری را پرداخت کنند که ضرورت دارد شورای شهر موضوع را که ارتباطی هم با شهرداری دارد مورد بررسی قرار دهد.
وی در ادامه به موضوع روابط میان سازمان نظام مهندسی، کارفرمایان و ناظران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: هم چنین این روابط با تغییر نقشه ها وارد موضوعی میشود که در مورد آن تصمیمی نظام مند گرفته نشده است و ضرورت دارد تا این ارتباطات نظام مند گردد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مهر ۹۷
905 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0