پیام ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان مجموعه تخصصی و حرفه ای، فرصت بی نظیر در بخش غیردولتی است

سیف الله علی نیا با اشاره به ظرفیت تخصصی و حرفه ای این سازمان، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان مجموعه تخصصی و حرفه ای ، فرصت بی نظیر در بخش غیردولتی است.

کد خبر: 970405002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ تیر ۹۷ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، سیف الله علی نیا با اشاره به ظرفیت تخصصی و حرفه ای این سازمان، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان مجموعه تخصصی و حرفه ای ، فرصت بی نظیر در بخش غیردولتی است.

سازمان بعنوان مجموعه تخصصی و حرفه ای، فرصت بی نظیر در بخش غیردولتی

سازمان بعنوان مجموعه تخصصی و حرفه ای، فرصت بی نظیر در بخش غیردولتی

سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان مجموعه  تخصصی و حرفه ای، فرصت بی نظیر در بخش غیردولتی است

وی در یکصدوسی امین نشست هیأت مدیره سازمان که با حضور دامادی – نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار گردید با اشاره به ظرفیت بالای سازمان و مهندسان استان، بیان کرد: این ظرفیت یک فرصت بی نظیر در بخش غیر دولتی بوده و سازمان نظام مهندسی منشاء خدمات ارزشمند برای شهروندان و جامعه است .
علی نیا با عنوان این که تضعیف این سازمان بعنوان یک مجموعه کاملا تخصصی به نفع جامعه نیست، ادامه داد: بی شک سازمان نیازمند آسیب شناسی و اصلاحات است و امیدوار هستیم با یک تعامل سازنده بین وزارتخانه های مرتبط و مجلس این مهم صورت پذیرد.
وی با عنوان این که اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار مجلس قرار دارد، افزود: مهندس دامادی که خود از اعضای نظام مهندسی استان و هم بعنوان یک عضو موثر کمیسیون عمران مجلس هستند و با اشرافیتی که به قوانین و مقررات مربوط به نظام مهندسی دارند، پشتیبانی و حمایت ویژه ایشان از اصلاحات قانون نظام مهندسی و رفع ابهامات و حفظ منافع جامعه مهندسی را خواستار هستیم.
علی نیا با اشاره عدم همکاری همه جانبه شهرداریها، تصریح کرد: با توجه به لزوم رعایت قانون از نمایندگان انتظار ورود در این بخش را داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، هم چنین به اهمیت اجرایی شدن تمامی مباحث و مقررات ملی ساختمان از جمله مباحث انرژی و آسانسور و تعمیر و نگه داری و آتش نشانی در بخش اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به این که ساختمان یک سرمایه ملی است و اجرایی شدن این مباحث نقش بسزایی در حفظ منابع ملی و ایجاد اشتغال در صنعت ساختمان خواهد داشت.

سازمان بعنوان مجموعه تخصصی و حرفه ای، فرصت بی نظیر در بخش غیردولتی

وی هم چنین به نقش و کارکرد سازمان در حوزه آموزش و کنترل نظارت اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد در بحث اصلاحات مربوط به آیین نامه و قانون نظام مهندسی، آسیبی به سازمان و پرسنل زحمت کش آن وارد نگردد.
در ادامه دامادی با عنوان این که خود را متعلق به خانواده بزرگ مهندسی میداند به مظلومیت جامعه مهندسی اشاره کرد و یکی از عوامل مربوط به رویکرد جدید وزارتخانه به سازمان نظام مهندسی را ادغام وزارت راه و ترابری با مسکن و شهرسازی ذکر کرد که هر کدام ماموریتهای جداگانه و غیر مرتبط داشتند .
وی با اشاره به مباحث مطرح در مورد سازمانهای نظام مهندسی و وجود نقص و تخلف در این سیستم، عنوان کرد: نمیشود عظمت چنین سازمان مهمی را بواسطه تخلفات کوچک چند عضو زیر سوال برد.
نماینده مردم ساری و میاندرود به نشست های مشترک در مورد آیین نامه ابلاغی در کمیسیون عمران مجلس با وزیر و سایر مدیران وزارتخانه اشاره و بیان کرد: با حضور موثرتر شورای مرکزی و تعامل سازنده بین وزارتخانه و مجلس دغدغه های مربوط به جامعه مهندسی مرتفع گردد.
وی در ادامه خواستار ارتباط قوی تر سازمان با نمایندگان مجلس شد و اعلام آمادگی نمود ضمن حضور بیش تر در نشست های هیات مدیره مقدمات حضور وزرا و معاونان وزارتخانه های مربوطه را در استان فراهم کند که از نزدیک نسبت به حل مشکلات استان اقدام نمائیم .
در ادامه هر یک از اعضای هیات مدیره به ارائه نقطه نظرات و مسائل موجود از جمله بیمه مهندسین پرداختند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۷
792 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0