نظر نظام مهندسی در مورد مقاومت سازه میدان حسن آباد سخنگوی آتش‌نشانی تهران

نظر نظام مهندسی در مورد مقاومت سازه میدان حسن آباد

سخنگوی آتش‌نشانی تهران بیان کرد: نظام‌مهندسی باید در مورد مقاومت سازه میدان حسن‌آباد نظر دهد

کد خبر: 190719004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ تیر ۹۸ - ۱۱:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سخنگوی آتش‌نشانی تهران بیان کرد: نظام‌مهندسی باید در مورد مقاومت سازه میدان حسن‌آباد نظر دهد

نظر نظام مهندسی در مورد مقاومت سازه میدان حسن آباد

نظر نظام مهندسی در مورد مقاومت سازه میدان حسن آباد

نظر نظام مهندسی در مورد مقاومت  سازه میدان حسن آباد

سیدجلال ملکی اظهار داشت: حتماً برای آزمایش ایستایی بنای تاریخی، باید عوامل نظام‌مهندسی و میراث فرهنگی در محل حضور داشته باشند و نیاز به کار تخصصی آن ها دارد.
وی در مورد احتمال ریزش بنای تاریخی میدان حسن‌آباد پس از حریق شب گذشته گفت: هنوز دقیقاً مشخص نیست که آتش‌سوزی ابتدا از قسمت بنای تاریخی آغاز شده باشد یا خیر.
وی با عنوان این که اکنون نمی‌ توان به قطعیت در مورد نقطه آغاز حریق اعلام نظر کرد، افزود: در محدوده محل حادثه، سقف‌های شیروانی زیادی قرار گرفته و این از معضلات ساختمان قدیمی و جزو دردسرهای سازمان آتش‌نشانی است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: با توجه به بار حرارت زیاد در طبقات بالایی (محل حادثه)، سقف‌های شیروانی شعله‌ور، یکی از گنبدها بر اثر این حادثه تخریب و دیگری دِفرمه شد ولی نمای اصلی که قدمت بافت تاریخی است آسیبی ندید و فقط در حد ریختن و شکستن پنجره‌ها بود.
وی با عنوان این که به قطعیت نمی ‌توان گفت بافت تاریخی دچار ریزش می‌ شود، ادامه داد: این موضوع (ریزش) می ‌تواند یکی از احتمالات باشد، ریزش ساختمان‌های قدیمی پس از وقوع حریق، همواره یکی از احتمالات است که آتش‌نشانان نیز با تدابیر خاص و وجود این احتمال، کار عملیات اطفای حریق در میدان حسن‌آباد را پیش برد.
ملکی با اشاره به خسارات ایجاد شده در این حادثه، گفت: چند انبار در این حادثه آسیب جدی دید، آتش‌نشانان نیز بخاطر قدیمی بودن ساختمان با احتیاط زیاد عملیات لکه‌گیری را شروع کرده و صبح امروز عملیات لکه‌گیری نیز به پایان رسید.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با عنوان این که کارشناسان سازمان آتش‌نشانی برای بررسی دلیل حادثه، در محل حضور دارند، گفت: حتماً برای آزمایش ایستایی محل حادثه، باید عوامل نظام‌مهندسی و میراث فرهنگی در محل حضور داشته باشند و نیاز بکار تخصصی آن ها دارد.
وی در مورد دلیل تخلیه مغازه‌های واقع شده در طبقه اول محل حریق نیز افزود: یکی از احتمالات این است که بخشی از سقف تخریب گردد که به راحتی نمی‌ توانیم اجازه حضور کسبه را بدهیم، فعلاً به علت فراهم آوردن ایمنی، به این کسبه اجازه فعالیت داده نمی‌ شود و برق مغازه‌های طبقه اول نیز قطع شده است.

نظر نظام مهندسی در مورد مقاومت سازه میدان حسن آباد

ملکی در مورد همکاری شهروندان با آتش‌نشانی در حادثه شب گذشته در میدان حسن‌آباد نیز بیان کرد: میدان حسن‌آباد شب گذشته و حین وقوع حریق، تقریباً قفل شده بود، افرادی در محل با خانواده نشسته و با دیدن صحنه حادثه، از محل عکس و فیلم تهیه می ‌کردند.
سخنگوی آتش‌نشانی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی روی نمی‌دهد، در فضای مجازی همه به نصیحت دیگران می‌ پردازیم ولی خودمان در زمان عمل، نیاز به نصیحت داریم.
فعالیت صد و سی آتش‌نشان و بیست خودروی آتش‌نشانی برای اطفای حریق
سخنگوی آتش‌نشانی با اشاره به فعالیت حدود صد و سی آتش‌نشانان و حدود بیست دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای اطفای حریق در میدان حسن‌آباد، گفت: چرا باید تانکر آب به علت عدم باز بودن مسیر، با فاصله زیاد از محل پارک کرده و آب‌رسانی را انجام دهد؟
ملکی با عنوان این که بسیاری از شهروندان نیز با نیروهای آتش‌نشانی همکاری لازم را دارند، تصریح کرد: برخی معدودی از شهروندان اولویت خود را بر تصویربرداری و ازدحام می‌دانند ولی بهترین کمک به آتش‌نشانان در ابتدا اطلاع‌رسانی دقیق از حادثه و تماس با سامانه ۱۲۵ و سپس باز نگه‌داشتن راه برای خودروهای امدادی نظیر آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ تیر ۹۸
563 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0