بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سید ابوطالب حسینی

بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

هم‌زمان با بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور حسین رئیسی "ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس"، دستگاههای اجرایی شهرستان رستم به ریاست فرماندار و دبیری مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان با جلسه تخصصی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

کد خبر: 190729006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مرداد ۹۸ - ۳:۱۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هم‌زمان با بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور حسین رئیسی “ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس”، دستگاههای اجرایی شهرستان رستم به ریاست فرماندار و دبیری مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان با جلسه تخصصی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی  نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

سید ابوطالب حسینی، فرماندار شهرستان رستم با عنوان این مطلب که سازمان نظام مهندسی کشاورزی بزرگ‌ترین تشکل غیر دولتی و متشکل از دانش آموختگان، اهداف تعالی بخشی را دنبال می کند، بیان کرد: یکی از این اهداف، تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی با هدف کاهش تصدی گری دولت در مباحث مختلف است.

وی به بدنه سازمان نظام مهندسی مبنی بر این که هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی داریم اشاره کرد و گفت: باید همه ما تلاش کنیم که بخشهای خصوصی و تعاونیها در راستای خدمات دهی به مردم پویا و هدفمندتر شوند.

وی رهایی از کشاورزی سنتی و روی آوردن به کشاورزی مکانیزه را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به بستر مناسب و برخورداری از آب و خاک مطلوب این شهرستان، هنوز نتوانسته ایم به اهداف ارتقابخشی کشاورزی در سایه سار علم و فن آوریهای به روز دست بیابیم.

وی به ضرورت بازنگری در امر کشاورزی و توجه به تولید محصولات ارگانیک گریزی زد و ادامه آن: باید با تمام توان و با بهره وری از علم نوین کشاورزی، میزان ترس و دلهره را از سفره غذایی جامعه بکاهیم.

فرماندار شهرستان رستم به توان بالای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تولید محصولات ارگانیک اذعان کرد و گفت: لازم است سلامت مردم برای ما خدمت گزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در اولویت کاری قرار گیرد.

بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

وی به چالشهای بخش کشاورزی در اثر خشکسالی های چند ساله و تغییر اقلیم آب و هوایی اشاره کرد و افزود: ما راهی جز تغییر رویه در کشت و زراعت محصولات کم آب بر و گلخانه ای نداریم که نیاز میطلبد همه متولیان امر در این راستا نهایت همکاری لازم را داشته باشند.

حسینی، کشتهای گلخانه ای را در مصرف بهینه آب مصرفی با تولید بیشتر و کنترل محیطی مورد بحث قرار داد و گفت: باید با تشویق و ترغیب کشاورزان و سرمایه داران به این کار، راه را برای ایجاد روستا و شهرک نمونه گلخانه ای هموار سازیم.

فرماندار شهرستان رستم، به تلاش دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش بروکراسی پیچیده اداری اشاره کرد و در خاتمه عنوان کرد: همه نهادهای ذیمدخل مرتبط با این قضیه باید با تسهیل گری در امور ایجاد گلخانه ای همکاریهای لازم را داشته باشیم و با دستگاههایی که در این ارتباط مرتکب قصور و کوتاهی شوند، برخورد خواهد شد.

منبع: ممسنی دیار

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۸
1044 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0