دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان راه ‌اندازی گردد ریاست کمیسیون شهرسازی شورای شهر همدان مطرح کرد:

دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان راه ‌اندازی گردد

نرگس نوراله زاده با تأکید بر لزوم راه‌ اندازی دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان، بیان کرد: راه‌ اندازی این دفاتر در شهر همدان نیازمند انعقاد تفاهم نامه ‌ای شفاف است.

کد خبر: 960912014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۹۶ - ۵:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نرگس نوراله زاده با تأکید بر لزوم راه‌ اندازی دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان، بیان کرد: راه‌ اندازی این دفاتر در شهر همدان نیازمند انعقاد تفاهم نامه ‌ای شفاف است.دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان راه ‌اندازی گردد

دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان راه ‌اندازی گردد

دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان راه ‌اندازی گردد

دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان  راه ‌اندازی گردد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر همدان ظهر یک شنبه در کمیسیون شهرسازی، معماری شورای شهر همدان که حول نحوه اجرایی کردن بخشی از ماده دو مقررات ملی ساختمان برگزار گردید، با اشاره به مشکلات فعالیت دفاتر غیرقانونی نظام مهندسی در سطح شهر همدان گفت: در سطح شهر همدان شاهد حضور برخی افراد دارای سهمیه در دفاتر غیررسمی مهندسی بوده‌ایم که متأسفانه برخی از مهندسین دارای سهمیه، حضور فیزیکی در شهر همدان نداشته و امکان نظارت قانونی و قانونمند هم ندارند که همین مهم، نارضایتی شهروندان را بدنبال داشته است.
نوراله زاده عنوان کرد: متأسفانه اکثر تخلفات مطرح شده در کمیسیون ماده صد به علت طراحی مهندسینی بوده که معماری و سازه نقشه آن ها با یک دیگر انطباق نداشته است.
وی در ادامه با تأکید بر دشواری شناسایی افرادیکه در این زمینه بصورت غیرقانونی فعالیت دارند، ادامه داد: با راه ‌اندازی دفاتر رسمی و قانونی، اهرم قانونی بوجود می آید و در صورت حمایت از آن، بخشی از مشکلات در زمینه ساختمانی هم برطرف خواهد شد.
نوراله زاده هم چنین بر پیش‌بینی مدت زمان ارزیابی و تعیین شرح وظایف مشخص در دفاتر قانونی نظام مهندسی تأکید کرد و تصریح کرد: کلیات این طرح بسیار مناسب است و محاسن آن نیز برای هماهنگی لازم میان مهندسین دخیل در ساختمان و کیفیت ساختمان در مواقع بحرانی مشخص می‌ گردد.
وی با اشاره به این که گرداوری و تعریف فرآیند مناسب برای دفاتر قانونی هم ضرورت دارد تا ابهامی وجود نداشته باشد، افزود: هماهنگی‌ های لازم در ترسیم نقشه هم در بحث سازه و هم معماری، عمر نگه داشت ساختمان را ارتقا داده و هزینه‌ های نگه داری ساختمان را هم کاهش می ‌دهد.

دفاتر رسمی نظام مهندسی در همدان راه ‌اندازی گردد

ضرورت ارائه آموزشهای تخصصی
ریاست کمیسیون شهرسازی، معماری شورای شهر همدان هم چنین اظهار داشت: آموزش ‌های تخصصی و اجرایی لازم نیز باید با برنامه ‌ریزی مناسب برای اجرایی شدن هرچه بهتر طرح راه‌ اندزی دفاتر رسمی مهندسی در شهر صورت گیرد.
سخنگو و ریاست کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به حمایت و استقبال شورای شهر از طرح راه‌ اندازی دفاتر قانونی مهندسی ساختمان، عنوان کرد: متأسفانه کشور ایران در بحث خصوصی ‌سازی و برون ‌سپاری موفق عمل نکرده است.
کامران گردان خطاب به مسئولین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان گفت: انتظار میرود که این سازمان شرح وظایف، میزان دسترسی، روش بررسی و زمان بندی ارزیابی این دفاتر را برای بررسی بیش تر اعضای شورای شهر همدان اعلام کند.
وی با تأکید بر مبحث آموزش در دفاتر مهندسی، مطرح کرد: آموزش را باید به اهل فن آن سپرد تا اهداف مورد نظر در این راستا تحقق یابد.
گردان، با توجه به این که از مهندسین انتظار می‌ رود راهنمایی‌ های کامل را به شهروندان ارائه دهند، خاطر نشان کرد: سال جاری راه ‌اندازی دفاتر رسمی مهندسی بعنوان یک طرح ماندگار به سرانجام برسد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۶
1006 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0