جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت کاهش بهره‌ وری ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی

جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت کاهش بهره‌ وری

کاهش بهره‌ وری ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی بیان کرد: جدید نبودن تکنولوژی معادن استان سبب کاهش بهره‌ وری در این حوزه شده است.

کد خبر: 961013006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶ - ۸:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، کاهش بهره‌ وریریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی بیان کرد: جدید نبودن تکنولوژی معادن استان سبب کاهش بهره‌ وری در این حوزه شده است.جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت کاهش بهره‌ وری

جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت کاهش بهره‌ وری

جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت کاهش بهره‌ وری

جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت  کاهش بهره‌ وری

ایرج یوسفی، عنوان داشت: اغلب ماشین ‌آلات و تجهیزات فعال در حوزه معدن استان مرکزی فرسوده است و این فرسودگی سبب شده است که از دنیا در حوزه معدن عقب باشیم. یوسفی ادامه داد: امروز با وجود تجهیزات و تکنولوژی در حوزه سنگ ساختمانی، برش سنگ با آب و چسب سنگ توری تکنولوژی کنونی عقب است و این امر قدری رقابت ‌پذیری با کشورهای صاحب نام را دچار مشکل کرده است.
وی با اشاره به تجهیزات نوین که معادن بسیاری کمی در استان به آن مجهز هستند، افزود: بخشی از محدودیتهای فعلی در عرصه خرید ماشین ‌آلات و تکنولوژی، عدم واردات تجهیزات به داخل کشور و بخشی دیگر به علت نمایندگی نداشتن برخی از شرکت ‌های صاحب تکنولوژی و تجهیزات نوین در کشور است.
یوسفی با اعلام این که عمر مفید استفاده از تجهیزات و ماشین‌ آلات فعال در صنعت معدن حدود هفت سال است، گفت: گاهی شاهد استفاده از تجهیزات برای سی سال در کشور هستیم که این امر فرسودگی بسیاری را متحمل این سیستم می ‌کند و این امر سبب میشود که خط تولید بعد از فعالیت چند روزه متوقف گردد و با این توقف عملا دیگر تجهیزات نیز متوقف می ‌شوند و بهره ‌وری کاهش می یابد.
وی عنوان داشت: سازمان بر استفاده از تجهیزات نوین تاکید زیادی دارد بطوریکه تلاش دارد آموزش ‌های لازم را به فعالان این عرصه بدهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته معدن مباحث را بصورت تئوری یاد میگیرند و با ورود به عرصه کار به آموخته ‌های غیر عملی خود متکی هستند، طبق همین اساس نظام مهندسی معدن بمنظور آشنایی به مباحث و علم روز دوره ‌های آموزشی را دنبال میکند، هم چنین در شرایط فعلی که عمده بهره ‌برداران نیز تجربی عمل می ‌کنند آموزش‌ ها کمک شایانی به افزایش بهره‌ وری می‌ کند.

جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت کاهش بهره‌ وری

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی با اشاره به این که آموزش ‌ها به معرفی تکنولوژی روز دنیا، افزایش بهره ‌وری و جلوگیری از تضییع و اتلاف ماده معدنی کمک می‌ کند، گفت: تکنولوژی روز دنیا در حوزه معدن گران نیست، ولی به علت عدم شناخت و علم به اثربخشی تجهیزات روز استفاده نمی ‌شود.
یوسفی با اشاره به اثربخشی آموزش ‌های سازمان نظام مهندسی معدن و تمایل بهره‌ برداران به استفاده از تکنولوژی و تجهیزات جدید طی ۲ تا ۳ سال اخیر ادامه داد: اکنون سازمان نظام مهندسی معدن بمنظور توسعه تکنولوژی در امر نقشه ‌برداری از معادن، تعیین میزان سنگ بریده شده و سنگ کوپ اقدام و برآوردهای لازم را دنبال میکند تا به این ترتیب دلایل کاهش بهره‌ وری تعیین گردد.
یوسفی خاطر نشان کرد: کاهش ارتفاع پله ‌های معادن، استفاده از خاک جهت خواباندن بلوک ‌های سنگی و استفاده از چسب سنگ یکی از مهم ترین اقدامات است که توسط سازمان نظام مهندسی معدن دنبال شده است، هم چنین در بحث استفاده از انرژیهای نوین، کمپرسور برقی، انرژی خورشیدی و … بواسطه تلا‌های سازمان شاهد تمایل معدن کاران جهت استفاده از تجهیزات و تکنولوژی نوین هستیم.
وی با اشاره به فعالیت شش هزار نفر در حوزه معدن استان مرکزی یاد ارو شد: استان مرکزی معادن زیادی در حوزه‌ های مختلف دارد که اغلب آن ها تمایل به استفاده از تجهیزات نوین دارند و این امر قطعاً می‌ تواند در آینده نوید بخش توسعه صنعت معدن استان و افزایش بهره ‌وری باشد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام تاسیسات برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۶
979 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0