ارائه‌ی خدمات به عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدام تازه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم

عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با شهردار یاسوج دیدار نمودند.

کد خبر: 960809008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آبان ۹۶ - ۸:۴۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با شهردار یاسوج دیدار نمودند.اقدام تازه سازمان و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم

اقدام تازه سازمان و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم

اقدام تازه سازمان و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم

اقدام تازه  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در آغاز این دیدار با تبریک انتصاب مهندس مقدم به سمت شهرداری یاسوج بیان کرد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری بلحاظ عملکردی هم راستا و مکمل هستند.
مهندس احمدرضا خورشیدی با اشاره به این که با توجه به شناختی که از شهردار محترم یاسوج داریم امیدوار به تغییر و رویکردی مثبت در رویه شهرداریها هستیم گفت: بر این باور هستیم با حضور مهندس مقدم روند کار شهرداری یاسوج بر پایه رعایت حقوق شهروندی و مهندسی خواهد بود و توقعی جز این نداریم.
تامین حقوق شهروندی و روند امور شهر ۲ دغدغه جدی نظام مهندسی ساختمان
خورشیدی ادامه داد: از سوی سازمان نظام مهندسی ۲ دغدغه مهم داریم که یکی مربوط به روند امور شهری در انطباق با مقررات ملی ساختمان و تامین حقوق شهروندی است و دیگری مربوط به حقوق و امورمهندسی است.
وی با انتقاد از رویه سابق اداره شهر یاسوج افزود: به ضرورت تمکین ورعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندس از طرف تمام سازندگان اشاره کرد و عنوان کرد: شهرداری ها، مراجع صدور پروانه ساخت، سازندگان، کارفرمایان دستگاه های اجرایی، متولیان صنعت ساختمان و مهندسین همه ملزم به رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان هستند ومباحث مقررات ملی ساختمان بعنوان اصول حاکم بر ساخت و ساز لازم الاجرا می باشد.
عوارض تکان دهنده ساخت و سازهای غیر مجاز بر امنیت مردم استان
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان مواردی تکان دهنده از عواقب ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: در گردهمایی پدافند غیرعامل بصراحت اعلام کردم که متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم که نه تنها پناهگاه امنی نساخته و نداریم که قطعا با تلاش و حضور استاندار محترم استان، شهردار محترم و عضوهای محترم شورای شهر و دیگر متولیان ومدیران محترم شهری در اصلاح روند مدیریت شهری شاهد تحولاتی خواهیم بود.
خورشیدی با تاکید بر تراکم و فرهنگ شهری یاسوج خطاب به شهردار عنوان کرد: خواهشمند هستیم با روحیه خدمت گذاری که از حضرت عالی سراغ داریم نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهید و انتظار جامعه مهندسی تغییر این رویه است.
تعامل شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، بهترین راه خدمات رسانی حداکثری به مردم
وی با اعلام این که با صداقت و تعامل میتوانیم در کنار هم کار کنیم، تصریح کرد: سیکل گردشکار مراحل صدور پروانه تا دریافت پایانکار تنظیم گردد و مراحل قانونی اجرا شود.
خورشیدی در خاتمه سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به تداوم نشست های مشترک، تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از جامعه مهندسی استان آمادگی تمام وکامل خود را برای همکاری و همراهی با شهردای و شورای شهر یاسوج اعلام میدارد.
دکتر عمران کهزادی، عضو هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم در این جلسه بطرح مباحث و دغدغه های شهرسازی پرداخت.
کهزادی گفت: هدف ما از این جلسه رساندن پیام جامعه مهندسی با این مضمون است که بعنوان بازوی کنترلی و نظارتی حضور داریم در کنار مجموعه شهرداری هستیم.

اقدام تازه سازمان و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم


وی با اشاره به این که همه میدانیم شهر یاسوج بیمار است و بافت ساختاری ایراد دارد، ادامه داد: متاسفانه در مقوله شهرسازی و معماری شاهد ضعفهای زیادی هستیم.
کهزادی با اشاره به سرلوحه قرار دادن قانون و هم چنین بهره گیری از دانش فنی، تصریح کرد: با استفاده از تجارب عملی و دانش علمی میتوان جایگاه سکونت شهر یاسوج را که عنوان پایتخت طبیعت را یدک میکشد بالا برد و مجموعه های فعلی نظام مهندسی و شهرداری با همکاری و تعامل این ظرفیت را دارند.
در ادامه این جلسه، مهندس احسانی، سلیمانی و جهانبازی از دیگر عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به اریه نقطه نظرات خود پرداختند.
هم چنین نگین تاجی و خوبانی ۲ عضو شورای شهر حاضر در این نشست، دیدگاههای خود را برای افزایش تعامل و همکاریهای مشترک بیان کردند.
شهردار یاسوج مطرح کرد: شهرداری یاسوج به سمت درآمدهای پایدار حرکت میکند
مقدم بیان داشت: شهرداری یاسوج خود را ملزم به رعایت همه قوانین و مقرراتی میداند که قانون گذار الزام کرده است.
وی در جلسه با عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان، ادامه داد: مردم برای ساختن شهر خوب و زیبا پای کار هستند و کشمکشها و چالشها زیبنده مردم شهر ما نیست.
مقدم با انتقاد از عدم خروجی مناسب نشست های مشترک بطرح این پرسش پرداخت که چرا طرح پایلوتی از طرف سازمان نظام مهندسی، شهرداری و نهادهای خدمت رسان اجرا نشده است که بعنوان الگو استفاده شود.
دمیدن شدن روح تخلف در شهر یاسوج!
شهردار یاسوج افزود: معتقد هستیم کمیسیون ماده صد اشاعه روح تخلف در جامعه است و در آینده الزام داریم با فرهنگ سازی و آگاهی سازی، تخلفات را به حداقل ممکن برسانیم و اجازه ندهیم پرونده ها به این کمیسیون برود.
وی با بیان آماری از تخلفات گسترده در ساخت و سازها عنوان کرد: این حجم از تخلف زیبنده مردم ما نیست و یقینا با آگاهی سازی میتوان نسبت به کاهش آن اقدام کرد کما این که معتقد هستیم مسئولین باید در مقابل این تخلفات شجاعانه بایستند و مدعی العموم هم ورود پیدا کند.
مقدم ابراز داشت: شهرداری خود را در مورد نقایص حوزه شهری پاسخ گو میداند و مدیریت نسبت به توانمند سازی و آموزش کارکنان در مورد نحوه درست انجام امور خود را ملزم میبیند.
حرکت به سمت درآمد های پایدار ضرورت مرکز کهگیلویه و بویراحمد
شهردار یاسوج با تاکید بر این که شهرداری یاسوج نگاه کاسبکارانه نخواهد داشت، عنوان داشت: شهرداری یاسوج بدنبال درآمد پایدار است و شهر یاسوج با این اقلیم و طبیعت خدادادی در حوزه گردش گری و سرمایه گذاری میتواند درآمد داشته باشد.
مقدم خاطر نشان کرد: ولی با وضعیتی که ورودیها و مرکز شهر یاسوج دارد استقبالی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر نمیشود و باید با اجرای طرحهای پایلوت نسبت به جذاب سازی و تغییر سیمای شهر اقدام کنیم و حق مردم که حق الناس است را ادا کنیم.
وی یاد آور شد: باید شجاعانه آغاز کنیم و شهرداری از درآمدهای غلط کنونی خود کم کم بگذرد و به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و به ریل گذاری درست برسد.
مقدم گفت: برای نیل به اهداف مشترک، کارگروههای تخصصی و کارشناسی تشکیل میدهیم و پای همه تبعات میمانیم که ان شاالله کار درست را درست انجام دهیم.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۶
1047 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0