لزوم تقویب ارتباط میان مجموعه های علمی و صنفی نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد :

لزوم تقویب ارتباط میان مجموعه های علمی و صنفی در جهت دستیابی به ساخت و ساز صنعتی

نایب رئیس اول سازمان با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی در دست یابی به فناوریهای نوین در ساخت و سازها، بر لزوم تقویب ارتباط میان مجموعه های علمی و صنفی در جهت دست یابی به ساخت و ساز صنعتی تاکید کرد.

کد خبر: 970225017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، نایب رئیس اول سازمان با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی در دست یابی به فناوریهای نوین در ساخت و سازها، بر لزوم تقویب ارتباط میان مجموعه های علمی و صنفی در جهت دست یابی به ساخت و ساز صنعتی تاکید کرد.

لزوم تقویب ارتباط میان مجموعه های علمی و صنفی

لزوم تقویب ارتباط میان مجموعه های علمی و صنفی

لزوم تقویب ارتباط میان مجموعه های علمی و صنفی  در جهت دستیابی به ساخت و ساز صنعتی

سودابه مهری در گردهمایی ملی بتن که به میزبانی دانشگاه نوشیروانی بابل در روز ۲ شنبه بیست و چهارم اردی بهشت ماه برگزار گردید، با اشاره به تغییر ساخت و ساز از حالت سنتی به روشهای نوین ساخت و صنعتی سازی در کشورهای توسعه یافته، بیان کرد: دنیا گذار سنتی به صنعتی خود را طی کرده و در دوره مدرن شدن برخی کشورها بود که شاهد فراگیر شدن بتن در عرصه ساخت و ساز بودیم .
مهری گفت: بناهای ماندگار دوره مدرن در عرصه معماری نتیجه صنعتی سازی در حوزه بتن و بتن مسلح است از این جهت این فناوری تاثیر خیلی مهمی در عرصه ساخت و ساز بویژه معماری گذاشت.
وی با اشاره به شعار سال جاری افزود: در سالیکه بعنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است فناوریهای جدید در حوزه بتن مانند بتن سبک میتواند در افزایش عمر ساختمان و کاهش هزینه ها تاثیر بسزایی داشته باشد.
نایب رئیس اول سازمان ادامه داد: تا به حال جایگاه بتن سبک و فناوریهای نوین بصورت کاربردی در ساخت و سازها خالی است و این موضوع به علت چالشی است که بین سنتی سازی و صنعتی سازی وجود دارد و هنوز نتوانستیم قدم موثری در جهت تحقق صنعتی ساز برداریم و این در حالیست که آثار مثبت و موثر بسیاری را میتوان در حوزه سبک سازی و در حوزه معماری کاستن جرم و افزایش حجم داشته باشیم.


مهری با اشاره به اقدامات سازمان در راستای نهادینه سازی فناوریهای نوین در ساخت و سازها تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالهای گذشته توجه ویژه ای به این حوزه داشته است. در حال حاضر شرکتهای آزمایشگاهی در سطح استان با اخذ مجوز از سازمان در قالب شرکتهای مادر و یا زیر مجموعه فعالیت در حوزه آزمایشگاه بتن فعالیت دارند که سازمان بر عملکرد این بخشها نظارت مستمر دارد.
مهری اظهار داشت: در سال گذشته کمیته تخصصی بتن در تمام دفاتر نمایندگی استان تشکیل شد که بطور ویژه چالشهای موجود در این بخشها بررسی می گردد.
نایب رئیس اول سازمان افزود: در جهت نهادینه شدن این موارد باید ارتباط و تعامل دانشگاهها، اساتید دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بیش از گذشته تقویت گردد .با توجه به این که دنیا به سمت صنعتی سازی و رشد مصالح ساختمانی حرکت کرده قطعا ارتباط موثر بین مجموعه های علمی و نهادهای صنفی میتواند نقش بسزایی در تحقق اهداف کلان و ارتقا کیفیت در حوزه ساخت و ساز داشته باشد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۷
712 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0