لزوم تقویت سازمان نظام مهندسی بعنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

لزوم تقویت سازمان نظام مهندسی بعنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی در جهت تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی

سیف الله علی نیا، در دیدار با حاج حسین نیازآذری - نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی که روز یک شنبه هفدهم تیر ماه در محل سازمان صورت گرفت، به ظرفیتهای جامعه مهندسی و کارکرد سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان تخصصی ترین و حرفه ای ترین سازمان غیردولتی است که در راستای تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد و با توجه به این که عمران و آبادانی و سازندگی با نام مهندس عجین شده است مطمئنا تقویت این سازمان رونق اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: 970419003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۱۰:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسیسن نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف الله علی نیا، در دیدار با حاج حسین نیازآذری – نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی که روز یک شنبه هفدهم تیر ماه در محل سازمان صورت گرفت، به ظرفیتهای جامعه مهندسی و کارکرد سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان تخصصی ترین و حرفه ای ترین سازمان غیردولتی است که در راستای تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد و با توجه به این که عمران و آبادانی و سازندگی با نام مهندس عجین شده است مطمئنا تقویت این سازمان رونق اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

لزوم تقویت سازمان نظام مهندسی بعنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی

لزوم تقویت سازمان نظام مهندسی بعنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی

لزوم تقویت سازمان نظام مهندسی  بعنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی در جهت تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی

علی نیا با عنوان این که صنعت ساختمان بعد از کشاورزی دومین رتبه در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارد، ادامه داد: مجلس و دولت باید تمام توان خود را در جهت خارج کردن رکود در بخش ساختمان قرار دهند.
وی به اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره کرد و افزود: با توجه به فضای اختلافی که بین وزارت راه و شهرسازی، مجلس و شورای مرکزی وجود دارد باید مراقبت کرد تا اصلاح قانون تحت تاثیر این فضا قرار نگیرد .
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خاطر نشان ساخت: در مورد واگذاری اختیارات وزارت راه و شهرسازی به سازمان برنامه و بودجه این حرکت نیازمند کار کارشناسی بیش تر است و باید در این تصمیم همه جوانب کار لحاظ گردد لذا با توجه به وظایف و ارتباط بین وزارت راه و شهرسازی و بخش ساختمان باید از کلیه اعضای هیأت مدیره استانها نظرخواهی شود و در یک فضای کاملا کارشناسی به جمع بندی مناسب رسید. تا منافع بهره برداران و مردم و مهندسان تامین گردد.
در ادامه این دیدار، نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تائید نقش و جایگاه ویژه مهندسان در کشور این سازمان را محل حضور نخبگان دانست و یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندارن در کشور جایگاه بالایی دارد و ما آمادگی داریم از توان فکری و مشورتی سازمان در موضوعات حرفه ای و تخصصی مطرح در مجلس استفاده نمائیم.
حسین نیاز آذری ضمن تاکید بر استقلال سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: در تصویب قانون نظام مهندسی به دور از فضای اختلاف و احساس تلاش داریم نهایت دقت را در حفظ منافع شهروندان و مهندسان داشته باشیم.

لزوم تقویت سازمان نظام مهندسی بعنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره بر لزوم واقعی کردن خدمات مهندسی، خواستار مسئولیت پذیری بیش تر مهندسان و توجه جدی به منافع بهره بردارن و منافع ملی شد.
وی، نگاه کمیسیون عمران را تقویت و حمایت بخش خصوصی دانست و افزود: این بمعنای برآورده ساختن منافع قشر و گروه خاصی نمیباشد.
نیازآذری، هم چنین بر تعامل وهمکاری سازمان نظام مهندسی در بازسازی بافت فرسوده تاکید کرد و ادامه داد: بمنظور ارتقای کیفیت ساخت وساز و جلوگیری از ساخت و ساز‌های ناپایدار، کنترل و نظارت از طرف سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازها ضروری است.
وی با اشاره به نقش مصالح ساختمانی استاندارد در افزایش عمر ساختمانها، افزود: در جهت نهادینه ساختن به کارگیری مصالح ساختمانی استاندارد باید با همکاری اداره کل استاندارد به جمع بندی در معرفی مصالح استاندارد برسیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد واگذاری اختیارات وزارت راه و شهرسازی به سازمان برنامه و بودجه گفت: این موضوع در مسیر بررسی کمیسیون مجلس قرار دارد.
در ادامه سفیدگر – خزانه دار و نوراله زاده و رزقی اعضای هیات رئیسه سازمان، به ارائه دغدغه ها و موضوعات سازمانی پرداختند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
697 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0