لزوم ثبت موقوفات بلا معارض ​مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان بیان داشت:

لزوم ثبت موقوفات بلا معارض

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان انعقاد تفاهم نامه تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان‌ ها میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان نظام مهندسی ساختمان را قدمی مهم در راستای برداشت نقشه ‌های دقیق آپارتمانی و همچنین تسریع در فرآیند صدور اسناد مالکیت تفکیکی با رویکرد برون سپاری خدمات به بخش خصوصی ذکر کرد.

کد خبر: 971008020 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۹۷ - ۴:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان انعقاد تفاهم نامه تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان‌ ها میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان نظام مهندسی ساختمان را قدمی مهم در راستای برداشت نقشه ‌های دقیق آپارتمانی و همچنین تسریع در فرآیند صدور اسناد مالکیت تفکیکی با رویکرد برون سپاری خدمات به بخش خصوصی ذکر کرد.

لزوم ثبت موقوفات بلا معارض

لزوم ثبت موقوفات بلا معارض

لزوم ثبت  موقوفات بلا معارض/ استفاده از سامانه شمیم در راستای جلوگیری از تداخل و صدور اسناد مالکیت معارض

سید مهدی هاشمی _ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان ‌ها فی ما بین سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نظام مهندسی ساختمان قدمی مهم در راستای برداشت نقشه‌ های دقیق آپارتمانی همچنین تسریع در فرآیند صدور اسناد مالکیت تفکیکی با رویکرد برون سپاری خدمات به بخش خصوصی است.

هاشمی یکی از موانع و چالش ‌های پیش روی طرح مذکور را مغایرت نقشه‌های تهیه شده مذکور با پایان کار‌های صادره از شهرداری و ایجاد نارضایتی مردم در ادارات ثبت ذکر کرد و با بیان اهمیت حذف این موانع، خواستار یکسان سازی تهیه نقشه‌های تفکیکی موضوع گواهی پایانکار و اسناد تفکیکی شد.

وی تصریح کرد: چرخه تفکیک آپارتمان بگونه‌ای است که بعد از صدور پایانکار ساختمان و ارسال نقشه‌ های تائید شده شهرداری توسط اداره ثبت اسناد و املاک به سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت ترسیم نقشه ‌های تفکیکی و نهایتاً نقشه‌های ترسیمی به ثبت اعاده تا از نظر ابعاد هندسی و حقوقی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان،:

رفع عدم هم خوانی نقشه‌های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان را در فرآیند تفکیک آپارتمان‌ ها مهم دانست و گفت: دستیابی به یک ادبیات مشترک میان اداره ثبت اسناد و املاک، شهرداری و نظام مهندسی از الزامات تسریع در سیکل تفکیک آپارتمان ‌ها است.
وی، همچنین در ادامه، لزوم ثبت موقوفات بلا معارض را یاد آور شد.

لزوم ثبت موقوفات بلا معارض

هاشمی:

بر ضرورت برنامه ریزی جدی بمنظور ارتقاء سلامت اداری و رعایت نظم و انضباط تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از سامانه شمیم از جمله اقدامات ارزشمند سازمان در راستای جلوگیری صدور اسناد مالکیت معارض است.
وی یاد آور شد:

دخالت در تمام امور و استفاده از سامانه‌های الکترونیک راه اندازی گردیده در ادارات و نظارت و کنترل آن‌ ها ضروری است.
هاشمی، همچنین بهره گیری از این سامانه‌ ها را در جهت تسریع در ارائه خدمات و کاهش زمان رسیدگی و ارتقاء سلامت اداری حائز اهمیت ذکر کرد.
منبع: خبرگزاری میزان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۹۷
627 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0