دیدار نماینده ساری و میاندوآب با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مازندران بیان داشت:

لزوم ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان در جهت اعتماد سازی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به جایگاه و ظرفیتهای سازمان، بر ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان در جهت اعتماد سازی تاکید کرد

کد خبر: 961130013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ - ۱۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به جایگاه و ظرفیتهای سازمان، بر ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان در جهت اعتماد سازی تاکید کرد.

لزوم ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان در جهت اعتماد سازی

لزوم ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان در جهت اعتماد سازی

لزوم ارائه خدمات مهندسی  واقعی به شهروندان در جهت اعتماد سازی/ وجود ظرفیتهای کاری مناسب برای مهندسان مکانیک در مجموعه مقررات ملی

سیف اله علي نيا در گردهمایی استاني مهندسان مكانيك استان عنوان کرد: امروز سازمان نظام مهندسي استانها به واسطه نوع و حجم فعاليت خیلی بالا در حوزه ساختمان بظرفيتي رسيده است كه همه توجهات معطوف به چگونگي فعاليت اين سازمان است.
علی نیا ادامه داد: اعتبار عمراني كل دستگاههاي اجرايي استان بالغ بر چهارصد ميليارد تومان است و اين در حاليست كه گردش مالي ساختمان در حوزه سازمان نظام مهندسي ساختمان بالاي چهار هزار ميليارد تومان ميباشد . بهمين جهت وظيفه سازمان در صيانت و حفظ سرمايه هاي ملي خیلی سنگين است.
وی با اشاره به این که، امروز با خدماتي كه سازمان در حوزه هاي مختلف ارائه ميدهد توانستيم نقش خیلی موثري در كاهش بار مالي دولت ايفا كنيم، تصریح کرد: اعتمادسازي امروز جزو مواردي است كه مهندسین بايد توجه كنند. با ارائه خدمات مهندسي واقعي به شهروندان بايد آنرا تقويت كنند تا هیچ مانعی در مسیر فعالیتهای این سازمان قرار نگیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در بخش دیگری از اظهارات خود به ظرفیتهای سازمان اشاره کرد و افزود: آموزش و ارتقاء دانش فني اعضا از رويكرد هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان است و افتخار داريم كه بيش از دو هزار و پانصد نفر از مهندسان را بصورت رايگان از آموزشهاي كارگاهي و حرفه اي به غير از دوره هاي ارتقاء بهره مند کنیم.
علی نیا با اشاره به انجام پژوهش و مطالعات در حوزه رشته هاي ۷ گانه ساختماني خاطر نشان کرد: این سازمان آماده دریافت طرحهای پژوهشی در راستای توسعه صنعت ساختمان و توسعه استان میباشد.
وی با اشاره به حجم بالای کاری سازمان، اظهار داشت : فرایندهای اداری تمامی فعالیتهای سازمان توسط بیست و یک دفتر نمایندگی و سیصد پرسنل در سطح استان انجام میشود که این موضوع از ويژگيهاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان است.
علی نیا ادامه داد: استان مازندران در بخش تعرفه بازرسي گاز جزو استانهاي برتر كشور است. در حوزه طراحي و نظارت در سال گذشته با حمايت كميته چهار نفره استان ، تعرفه نظارت مكانيك و برق به سی و چهار درصد افزايش يافت .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: كنترل و نظارت پروژه ها در سطح استان در قالب كنترل مضاعف از دیگر ظرفیتهای این سازمان است.
وی خاطر نشان ساخت : در چرخه ساخت و ساز سه مولفه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد كه شامل كنترل و نظارت، مجموعه مقررات ملي ساختمان و شيوه نامه ها، مصالح ساختماني ميباشند.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که ساختمان سرمايه ملي است و به كارگيري مصالح ساختماني استاندارد در ساخت و سازها تاثير بسزايي در افزايش عمر مفيد ساختمان دارد، یاد آور شد: بيش از پنج هزار محصول ساختماني در كشور وجود دارد كه حدود دویست محصول ، استاندارد اجباري دارند. شناسايي و معرفي مصالح استاندارد از وظايف مهم مهندسان است.
وی با اشاره به ظرفیتهای قانونی در حوزه تاسیسات مکانیکی، تاکید کرد: با توجه به مجموعه مقررات ملي ، ظرفيت كاري خیلی خوبي براي مهندسین مكانيك وجود دارد. مبحث تعمير و نگه داري ، مبحث بهينه سازي انرژي ، مبحث آسانسور و مبحث آتش نشاني ، عمده فعاليتها براي مهندسان مكانيك وجود دارد كه اين موضوع بيانگر اهميت اين رشته در ساخت و سازها ميباشد.

لزوم ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان در جهت اعتماد سازی

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که بحران آب در كشور جدي است، یاد آور شد: در آينده اي نه چندان دور با بحران آب روبرو خواهيم شد . مهندسان مكانيك بيش ترين نقش را در رفع اين بحران ميتوانند داشته باشند.
وی گفت: امروز رودخانه اي در شمال كشور نيست كه آلوده نباشد . مهندسان مكانيك مسئوليت سنگيني در تصفيه ودفع بهداشتي فاضلاب و به حداقل رساندن آلودگي دارند. مقدمات استفاده از فاضلاب خاكستري در خيلي از استانها شروع شده است .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: با توجه به واگذاری مسئولیت بازرسی گاز از طرف شرکت گاز استان به سازمان نظام مهندسی ساختمان ، تجربه خیلی ارزشمندی در مورد کاهش تلفات انسانی و مالی را داریم . با این حال ، ضروری است مهندسین توصیه های لازم را به بهره برداران و مالکان داشته باشند.
وی گفت: توجه به مسائل ايمني از اهداف سازمان و تفاهم نامه اي بااداره كل كار و اموراجتماعي منعقد گردیده و آموزش بازرس ايمني بزودي در دستور كار هيات مديره قرار ميگيرد .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۶
788 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0