ضرورت توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازها از طرف شهروندان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

ضرورت توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازها از طرف شهروندان

یدالله کاظمی - عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان آبیک ضمن تبریک پنجم اسفند زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی به تاریخچه نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: قبل از زمین لرزه منجیل در سال شصت و نه به علت آمار بالای تلفات وزارت راه و شهرسازی وقت تصمیم به ایجاد نهادی برای نظارت بر ساخت و سازها گرفت و طبق آن در سال هفتاد و چهار سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز به فعالیت کرد.

کد خبر: 971211012 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اسفند ۹۷ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،یدالله کاظمی – عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان آبیک ضمن تبریک پنجم اسفند زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی به تاریخچه نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: قبل از زمین لرزه منجیل در سال شصت و نه به علت آمار بالای تلفات وزارت راه و شهرسازی وقت تصمیم به ایجاد نهادی برای نظارت بر ساخت و سازها گرفت و طبق آن در سال هفتاد و چهار سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز به فعالیت کرد.

ضرورت توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازها از طرف شهروندان

ضرورت توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازها از طرف شهروندان

ضرورت توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازها از طرف شهروندان ،تشکیل دفتر مشاوره شهروندان در سازمان نظام مهندسی ساختمان

کاظمی ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته در زمین لرزه کرمانشاه آمار کشته ها بین ششصد الی هفتصد نفر بود که در مقایسه با آمار کشته های منجیل که نزدیک به پنجاه هزار نفر بود قابل تامل است و امیدوار هستیم که با خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان روزی این آمار به صفر برسد و مانند کشورهایی مانند ژاپن در زمین لرزه ها فقط به بیان تعداد اندکی مجروح و زخمی اکتفا گردد.
وی تصریح کرد: در شهر آبیک نیز مانند شهرستانهای دیگر برای تسهیل امور، دفتر نمایندگی راه اندازی گردیده و در این امر با مدیریت مهندس عبادی به ارائه خدمات میپردازد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان داشت: امیدوار هستیم مردم شریف آبیک در راستای ساخت و سازهای بهتر، نظام مهندسی را یاری کنند. زیرا برخی در این زمینه رعایت نمی ‌کنند و طبقات بیش تری را ایجاد می ‌کنند و ساختمان‌ ها از ایمنی لازم برخوردار نیست که لازم است شهروندان محترم در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.

ضرورت توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازها از طرف شهروندان

کاظمی در ادامه به تشکیل دفتر مشاوره شهروندان اشاره کرد و افزود: در این زمینه مانند میز خدمت و تکریم ارباب رجوع اقدام به تشکیل دفتر مشاوره می گردد که مردم می ‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی از مشاوره و نکات مورد نیاز آگاه شده و برای ساخت ساختمان‌های ایمن و مقاوم اقدام کنند.
وی در خاتمه گفت: نظامنامه تشکیل دفاتر مشاوره سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال نهایی شدن است و امیدوار هستیم از سال آینده به مرحله اجرا درآید.
قابل ذکر است میز خدمت دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان آبیک در محل نماز جمعه شهر آبیک پاسخگوی مراجعین بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سامانه آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۷
623 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0