ضرورت توجه به ساخت‌ و سازها مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز

ضرورت توجه به ساخت‌ و سازها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به پدیده مهاجرپذیری در کرج، بیان کرد: این شهر به سمت مرتفع سازی پیش می‌ رود، نظام‌مهندسی توجه بیش تری به ساخت‌وساز داشته باشد.

کد خبر: 971004009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۹۷ - ۳:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به پدیده مهاجرپذیری در کرج، بیان کرد: این شهر به سمت مرتفع سازی پیش می‌ رود، نظام‌مهندسی توجه بیش تری به ساخت‌وساز داشته باشد.

ضرورت توجه به ساخت‌ و سازها

ضرورت توجه به ساخت‌ و سازها

توجه به ساخت‌ و سازها  ضروری است

مهدی مهرور در گردهمایی ایمنی ساختمان‌ ها در برابر خطرات ناشی از بلایای طبیعی، بیان داشت: پنجم دی بمناسبت زلزله بم روز ایمنی در برابر زمین لرزه و کاهش خسارات بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است.
مهرور اظهار داشت:

پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت ‌های ما در اداره کل مدیریت بحران است که سبب جلوگیری از خسارات چندمیلیاردی می‌ شود.
وی با اشاره به این که آموزش بخش مهمی از پیشگیری است، ادامه داد: هر صد و پنجاه سال شاهد رخداد زلزله در کرج بوده‌ایم. سال گذشته نیز زمین لرزه در البرز و تهران اتفاق افتاد بنابراین این حادثه از ما دور نیست و باید اقدامات پیشگیرانه و آموزش در این زمینه جدی گرفته شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز،:

یکی از اقدامات پیشگیرانه را در حوزه خسارات در زمینهٔ ساخت‌وسازها دانست و خاطر نشان ساخت: کرج با توجه به مهاجرپذیری به سمت مرتفع سازی پیش می ‌رود بنابراین لازم است نظام‌مهندسی بیش ترین توجه را در حوزه ساخت‌وساز داشته باشد.

ضرورت توجه به ساخت‌ و سازها

مهرور با اشاره به برخی اتفاقات بعد از زمین لرزه، یاد آور شد: از بین رفتن پل ‌ها و مسدود شدن ترافیک امدادرسانی را سخت می ‌کند و نیازمند نگاه ویژه است. از دیگر مسائل هنگام زلزله آسیب‌دیدگی انشعابات است. آسیب ‌دیدگی انشعابات از حوادثی است که دقایقی بعد از زمین لرزه سبب حادثه می گردد.
وی یاد آور شد: بحث آتش‌ سوزی حین زمین لرزه از نگرانی ‌های ماست که نشست هایی از این‌ دست برای این است که بدانیم چه کنیم تا از این خسارات جلوگیری گردد.
منبع: سپیدار آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۷
587 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0