نیاز اکتشاف به حمایت‌های مالی مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

نیاز اکتشاف به حمایت‌های مالی

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در همایش روسای سازمان نظام مهندسی ایران بیان کرد: چهل میلیون نفر در دنیا در حوزه معادن کوچک مقیاس مشغول بکار هستند و امروز نود و هشت درصد معادن کشور کوچک مقیاس هستند و شصت و پنج درصد تولید ایران را به خود اختصاص میدهند. بنابراین با وجود معادن بزرگ مقیاسی مثله گل گهر و مس سرچشمه و ... نباید از این معادن غافل گردید.

کد خبر: 190716015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ تیر ۹۸ - ۶:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در همایش روسای سازمان نظام مهندسی ایران بیان کرد: چهل میلیون نفر در دنیا در حوزه معادن کوچک مقیاس مشغول بکار هستند و امروز نود و هشت درصد معادن کشور کوچک مقیاس هستند و شصت و پنج درصد تولید ایران را به خود اختصاص میدهند. بنابراین با وجود معادن بزرگ مقیاسی مثله گل گهر و مس سرچشمه و … نباید از این معادن غافل گردید.

نیاز اکتشاف به حمایت‌های مالی

نیاز اکتشاف به حمایت‌های مالی

اکتشاف نیازمند حمایتهای  مالی است.

وجیه اله جعفری با عنوان این مطلب ادامه داد: در همین راستا طرح احیای معادن کوچک در کشور مدون شده و شروع به کار کرده و حجم کار در این راستا خیلی وسیع و گسترده است.

به گفته جعفری، موضوع مهم ایجاد اشتغال و تولید در مناطق محروم کشور است.

وی تصریح کرد: برای فعال سازی معادن کوچک راه‌کارهای فراوانی در نظر گرفته شده و در نقشه راه معدن نیز دیده شده است. یکی از آن ها ایجاد رابطه و تعامل بین تولیدکننده و خریدار و بازار فروش و هم‌چنین تضمین فروش و خرید در این بخش است.

وی اظهار داشت: در بعضی از این معادن هزینه فرآوری بسیار گزاف است و اگر فرآوری نیز به علت هزینه زیاد حمل و نقل انجام نشود صرفه اقتصادی نخواهد شد، در همین راستا ما واحدهای فرآوری سیار و موبایل را در دستور کار داریم.

نیاز اکتشاف به حمایت‌های مالی

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر نشان ساخت: هم‌چنین در بحث مالی و تسهیلاتی تعاملی بین معادن بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی باید ایجاد گردد.

به گفته وی، در بحث اکتشاف ذخایر معدنی به علت هزینه بالای عملیات اکتشاف معمولا گواهی کشف اخذ شده از دقت بالایی برخوردار نیست و باید در این بخش حمایت مالی و.. داشته باشیم.

جعفری یاد آور شد: در بخش پژوهش جای کار بسیاری وجود دارد.

منبع: شما نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ تیر ۹۸
762 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0