رعایت مقررات ملی ساختمان برای حفظ سرمایه های ملی ضروری است نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد

لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان برای حفظ سرمایه های ملی

کد خبر: 971129012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷ - ۴:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: فعالیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از وضعیت خوبی برخوردار است و تعرفه خدمات فنی و مهندسی نیز در قم مناسب بنظر میرسد. 

لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان برای حفظ سرمایه های ملی

لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان برای حفظ سرمایه های ملی

لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان برای  حفظ سرمایه های ملی

ذوالنوری با اشاره به آسیبهای ساخت و ساز در قم بیان کرد: شهرهایی همچون قم هر چقدر مهاجر پذیر باشند، ساخت و ساز نیز در آن نامتناسب خواهد بود و در نهایت شهر در اثر همین ساخت و سازها بدقواره می گردد.
وی افزود: گاهی دیده میشود که موادی از قوانین و مقررات در زمینه ساخت و ساز رعایت نمی گردد و برخی ساخت و سازهای غیرقانونی و همراه با تخلف سبب بروز حوادثی می گردند که خسارات ناشی از آن جبران ناپذیر است.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید این‌گونه تصور گردد که قوانین و مقررات ملی ساختمان فقط برای زمان زمین لرزه است بلکه رعایت این موارد در راستای ایمنی و استحکام بنا بمنظور ایجاد فضایی آرام و مطمئن برای بهره بردار مهم و ضروری است.
ذوالنوری تصریح کرد: کار سازمان نظام مهندسی ساختمان سخت است و در این زمینه برای دور زدن قوانین فشارهایی وجود داشته و مقاومتهایی صورت میگیرد و برخی از افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند ممکن است تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که در زمینه نظارت نیز مشکلاتی وجود دارد و آن چه که باید و شاید اجرا نمی گردد، گفت: برخی از کارفرمایان و مجریان ممکن است در طول پروژه هماهنگی لازم را با مهندسان ناظر نداشته باشند و مهندسان ناظر نیز ممکن است در زمینه نظارت بوظایف خود بدرستی عمل نکنند.
وی ادامه داد: وجود مصالح غیر استاندارد و همچنین اجرای نامناسب در مراحل مختلف ساخت و ساز بخصوص در مرحله اسکلت بندی سبب شده تا برخی ساختمانها استحکام خوبی نداشته باشند.

لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان برای حفظ سرمایه های ملی

نماینده قم در خانه ملت افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به مالکان وظایف خود را بدرستی انجام دهد و مردم نیز باید این خدمات مهندسان را لمس کنند و انجام درست وظایف در راستای حفظ منافع و سرمایه های ملی خیلی حائز اهمیت است.
وی خاطر نشان ساخت: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان کمک خوبی به خریداران میکند تا از وضعیت ساختمانی که میخواهند خریداری کنند مطلع باشند و همین شناسنامه میتواند ملاکی برای قیمت گذاریها باشد.
در آغاز این دیدار امین مقومی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گزارشی از فعالیتها و برنامه های آتی این سازمان ارائه نمود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ بهمن ۹۷
566 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0