لزوم ایجاد و تشکیل ناظران منابع آب محمدرضا خباز

لزوم ایجاد و تشکیل ناظران منابع آب

محمدرضا خباز روز ۳ شنبه در جلسه تخصصی و هم اندیشی واکاوی منابع و مصارف آب بخش کشاورزی استان بیان کرد: طبق این پیشنهاد، ناظران منابع آب، مجموعه ای متشکل از شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواهد بود که به مدیریت مصرف منابع آب کمک میکنند.

کد خبر: 970509013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مرداد ۹۷ - ۵:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمدرضا خباز روز ۳ شنبه در جلسه تخصصی و هم اندیشی واکاوی منابع و مصارف آب بخش کشاورزی استان بیان کرد: طبق این پیشنهاد، ناظران منابع آب، مجموعه ای متشکل از شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواهد بود که به مدیریت مصرف منابع آب کمک میکنند.

لزوم ایجاد و تشکیل ناظران منابع آب

لزوم ایجاد و تشکیل ناظران منابع آب

ناظران منابع آب در خراسان شمالی  تشکیل گردد

خباز ادامه داد: یکی از مشکلات در تامین آب بخش کشاورزی، چاههای غیر مجاز است که باید به مسدود کردن آن سرعت داده شود، ما در سمنان، تمام چاههای غیر مجاز را مسدود کردیم البته این کار با مشکلات و فشارهایی همراه بود ولی انجام شد.
وی با تاکید بر اجرایی شدن الگوی کشت در استان اظهار داشت: جایی که آب نیست ایجاد صنایع آب بر و یا کشت محصولات پر آب طلب معنایی ندارد و البته در این مورد میتوان با اعمال مشوقهایی، کشاورزان و بهره برداران را به رعایت الگوی کشت سوق داد.
وی تصریح کرد: مدیریت منابع آب بخش کشاورزی به ویژه در این استان که چهل و پنج درصد از مردم آن در روستاها ساکن هستند، اهمیت ویژه ای دارد البته تغییر روشها همواره با مشکلات مواجه بوده است و کار آسانی نیست زیرا در مقابل تغییرها مقاومت میشود ولی باید در این مورد با صبر جلو رفت.
وی خاطر نشان ساخت: ما وظیفه داریم که با انجام اقدامات ترویجی، مزایای تغییر از آبیاری سنتی به آبیاری نوین کشاورزی و اجرای سیستمهای نوین آبیاری را به بهره برداران این بخش اطلاع رسانی کنیم.
خباز یادآور شد: ما باید کمک کنیم که تفکر تغییر یابد و در باره خطرات کم آبی و چالشهای آب اطلاع رسانی داشته باشیم.
استاندار خراسان شمالی یاد آور شد: برای توسعه سیستمهای آبیاری نوین کشاورزی باید آموزشها و تحقیقات توسعه یابد و البته کشاورزان نیز بعنوان بهره برداران این سیستمها در این زمینه دخالت داده شوند.


وی با اشاره به این که مشکلات کم آبی میتواند بستر ساز مشکلات اجتماعی در روستاها باشد، افزود: شب گذشته اهالی دو روستا بر سر آب با هم نزاع داشتند که البته با اقدام به موقع از اتفاقات ناگوار جلوگیری شد.
خراسان شمالی سیصد و چهل و چهار هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که پنجاه هزار هکتار از این عرصه ها مستعد اجرای طرح سیستمهای نوین آبیاری است و تا به حال بیش از سی هزار هکتار از این عرصه ها به سیستمهای مزبور مجهز شده است.
منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۷
902 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0