ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازها معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازها/دستگاههای ذی ربط هماهنگ باشند

عاونت استاندار خراسان جنوبی با عنوان این که خراسان جنوبی جز استانهای حادثه خیز کشور است، بیان داشت: دستگاههای اجرایی مرتبط با امر ساخت و ساز با هماهنگی نظارت جدی در تمام مراحل داشته باشند.

کد خبر: 970309001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ خرداد ۹۷ - ۷:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،معاونت استاندار خراسان جنوبی با عنوان این که خراسان جنوبی جز استانهای حادثه خیز کشور است، بیان داشت: دستگاههای اجرایی مرتبط با امر ساخت و ساز با هماهنگی نظارت جدی در تمام مراحل داشته باشند.

ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازها

ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازها

ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازها/دستگاههای ذی ربط هماهنگ باشند

سید مجتبی علوی مقدم در کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان، گفت: حتما باید قبل از عملیات، حین عملیات و بعد از انجام عملیاتهای ساختمانی نظارتهای لازم انجام گردد.
علوی مقدم با عنوان این که آموزش و اطلاع رسانی توسط سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، اداره کل استاندارد و شهرداری باید ارائه گردد، گفت: اگر میخواهیم در کارها موفق شویم باید پکیج کاملی از اقدامات را در کنار هم قرار دهیم.
وی با اشاره به این که ناظر ساختمانی باید به تمام ایمنیهای آسانسور توجه داشته باشد، ادامه داد: تمام اقدامات در ساخت و ساز به هم مرتبط است و هر کدام که مشکلی داشته باشد تمام کار به هم میپیچد لذا نظارتها باید با دقت لازم انجام گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با عنوان این که مهندسین باید حین عملیات آسانسورسازی روند ساخت و ساز این سازه مهم را در بخشهای مختلف کنترل کنند، اظهار داشت: در مواقعی که کسانی مانع ورود بازرسان میشوند حتما باید از دستور قضایی استفاده کرد.
وی با اشاره به این که مبادی ورودی دستگاهها و مجتمعها باید کنترل گردد، افزود: اداره کل استاندارد موظف است در محل ساخت و ساز آسانسورها نظارتها و بازرسیهای لازم را داشته باشد.

ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازها

علوی مقدم تصریح کرد: بین اداره کل استاندارد، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری باید هماهنگی لازم وجود داشته باشد و زمانیکه ساختمانی میخواهد به بهره برداری برسد با یک شرکت بازرسی قرارداد منعقد کنند که تا ۱ سال ضمانت داشته باشد.
علوی مقدم با عنوان این که شرکتهای بازرسی که میخواهند در استان شکل بگیرند باید استانداردها و آموزشهای لازم را داشته باشند، بیان کرد: برای دستگاههایی که در لیست قرمز خرابی آسانسور هستند باید یک ماه زمان جهت اصلاح این سازه مهم تعیین گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر این که سیستم نجات آسانسور باید جزء موضوعات مهم مد نظر قرار گرفته شود، گفت: اداره کل استاندارد باید برنامه زمان بندی برای بازرسیهای دوره ای در مورد آسانسورها با اولویت مجتمعهای مسکونی بزرگ و مجتمعهای تجاری داشته باشد.
وی با اشاره به این که مسئولیت اصلی شهربازی بعهده شخص شهردار است، خاطر نشان ساخت: مهندس ناظر دارای پروانه حق اظهار نظر در ساخت ساختمان را دارد و نقض این مهم قطعا قانونی نخواهد بود.
علوی مقدم با عنوان این که با توجه به این که استان خراسان جنوبی استان زلزله خیزی است لذا به استحکام ساختمانها باید توجه کامل وجود داشته باشد، یاد آور شد: بیمه مسئولیت بدون نام حتما باید به شهرداریها ابلاغ گردد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ خرداد ۹۷
886 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0