ضرورت آسیب شناسی تخلفات ساختمانی در شیراز ​نایب رئیس نظام مهندسی فارس بیان داشت:

ضرورت آسیب شناسی تخلفات ساختمانی در شیراز

نایب رئیس نظام مهندسی استان فارس اعتقاد دارد که با آسیب شناسی تخلفات ساختمان، میتوان دلایل آن را مشخص و نسبت به ممانعت از بروز این تخلفات اقدام کرد.

کد خبر: 971003006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۱۱:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبذی مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نایب رئیس نظام مهندسی استان فارس اعتقاد دارد که با آسیب شناسی تخلفات ساختمان، میتوان دلایل آن را مشخص و نسبت به ممانعت از بروز این تخلفات اقدام کرد.

ضرورت آسیب شناسی تخلفات ساختمانی در شیراز

ضرورت آسیب شناسی تخلفات ساختمانی در شیراز

ضرورت آسیب شناسی تخلفات  ساختمانی در شیراز

محمدحسین دادخواه :

در جلسه مشترک نظام مهندسی فارس و شورای شهرداران شیراز بیان داشت: امروز هیچ اطلاع آماری از دلیل بروز تخلفات در ساخت و ساز و میزان اثرگذاری مهندسان ناظر در این روند وجود ندارد.

دادخواه با عنوان این که اختیارات قانونی نظام مهندسی باید به این سازمان واگذار گردد، ادامه داد: امروز در شیراز وظایف قانونی در زمینه ساخت و سازها در اختیار سازمان نظام مهندسی نیست، بنابراین مشکل تخلفات ساختمانی را این سازمان نمیاواند حل کند.

وی با بیان این که قانونا باید انتخاب ناظر و طراح و کنترل و نظارت بر فعالیت آنها باید در اختیار نظام مهندسی باشد، خاطر نشان کرد: در گذشته و طبق یک توافق دوستانه و تنها در کلانشهر شیراز، این وظایف به شهرداری واگذار شده است.

رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان فارس افزود: امروز هم میتوان با هدف کاهش حجم کار شهرداری، تسریع در امور و بهبود نظارت و ارتقا کیفی کار، وظایف قانونی نظام مهندسی را به این سازمان محول کرد.

وی:

با بیان این که مشخص نیست در چه تعداد از پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده صد، مهندس ناظر مقصر تخلف بوده است، یاد آور شد: امروز در کانون کارشناسان دادگستری اگر کارشناسی تخلفی انجام دهد، برخورد قانونی خواهد شد.

ضرورت آسیب شناسی تخلفات ساختمانی در شیراز

دادخواه :

با عنوان این که در کانون کارشناسان، آمار تعداد تخلفات، نوع تخلف و دلایل بروز آن مشخص شده است، افزود: بهمین علت با برگزاری جلساتی برای کارشناسان، زمینه ارتقاء آگاهی و جلوگیری از بروز تخلف فراهم گردیده است.

وی:

با یادآوری این که نظام مهندسی به علت برخورداری از ظرفیت تخصصی سی و سه هزار مهندس، در سراسر استان فارس میتواند مشاور خوبی برای شهرداریها و استانداری و فرمانداریها باشد، خاطر نشان کرد: در موضوع زمین لرزه کرمانشاه، تخصصی و بهترین گزارش کارشناسی را نظام مهندسی فارس ارائه داد؛ باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.
منبع: پیام فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
626 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0