لزوم استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار محمد شکرچی زاده

لزوم استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار

محمد شکرچی زاده در مشهد بیان داشت: استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار الزامی است

کد خبر: 971216009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ اسفند ۹۷ - ۳:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد شکرچی زاده در مشهد بیان داشت: استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار الزامی است

لزوم استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار

لزوم استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار

لزوم استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار

معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار پیش‌گیری از هدررفت سرمایه و سبب توسعه پایدار است.
وی در مراسم افتتاح گردهمایی فناوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه با بیان این مطلب بر لزوم مدیریت دارائیها تاکید کرد و افزود: شالوده مهندسی ما برای ساخت و سازهای جدید است و از بیست و دو مبحث مقررات ملی ساختمان بیست و یک مبحث برای این ساخت و سازهاست.
معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: مبنای تشکیل و اقدامات و برنامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز برمبنای ساخت و سازهای جدید است در حالیکه ساختمانهای احداث شده سرمایه های هنگفتی است که در معرض اضمحلال است و سرویس دهی مناسب میتواند بهره وری آنها را افزایش دهد و از استهلاک زودهنگام ساختمانها جلوگیری کند.
وی با عنوان اینکه فرسودگی ساختمانها و سرمایه ها به علل ساخت ضعیف و بهره برداری ناصحیح است، ادامه داد: این موضوع را باید در مقیاس خرد و کلان در دستور کار قرار دهیم و مدارک فنی نیز طراحی کنیم و شرکتها نیز به این موضوعات ورود پیدا کنند.
شکرچی زاده خاطرنشان کرد: باید مسئولان نیز به این موضوعات آشنا شوند و به اهمیت آن پی ببرند، چون مسئولان به علت نظام ارزشیابی ما علاقه دارند و پروژه های جدید را شروع کنند.
وی با اشاره به لزوم تاب آوری گفت: تاب آوری تنها مربوط به حوادث طبیعی نیست بلکه رابطه تنگاتنگی میان کاهش خطرپذیری و تاب آوری وجود دارد و مجموع این موارد از عوامل توسعه پایدار است.

لزوم استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار

معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطر نشان کرد: ارزیابیها نشان میدهد در تاب آوری دچار نقص هستیم و مواردی مانند زمین لرزه سرپل ذهاب و پلاسکو نشان داد با شرایط مطلوب تاب آوری فاصله داریم.
وی یاد آور شد: در این زمین لرزه، با توجه به اینکه شصت درصد ساختمانها سالم ماندند نشان دهنده این بود که مسیرانتخابی درست بوده ولی باید بکار سرعت دهیم، علاوه براین شرایط اجتماعی نیز باید مد نظر قرار گیرد چرا که در این حوادث بی اعتمادی بین مردم جامعه و دولت ایجاد کرد.
شکرچی زاده بر لزوم توجه به تاب آوری ساختمانهای احداث شده در گذشته، گفت: ساختمان پلاسکو به علت عدم تاب آوری در برابر بار آتش فرو ریخت و طی حدود چهل سال این ساختمان در برابر بارباد، بار ثقلی و بهره برداری سر پا بود.
لازم به ذکر است گردهمایی فناوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه طی روزهای شانزدهم و هفدهم اسفند در محل برج سپید مشهد در حال برگزاری است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسيسات مکانيکي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اسفند ۹۷
537 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0