ضرورت توجه هرچه بیش تر و مصرف بهینه انرژی دراستان خوزستان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

ضرورت توجه هرچه بیش تر و مصرف بهینه انرژی دراستان خوزستان با عایق کاری ساختمان ها

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بر ضرورت توجه هرچه بیش تر و مصرف بهینه انرژی در خوزستان با عایق کاری ساختمان ها تاکید کرد.

کد خبر: 970406007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ - ۱۱:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بر ضرورت توجه هرچه بیش تر و مصرف بهینه انرژی در خوزستان با عایق کاری ساختمان ها تاکید کرد.

ضرورت توجه هرچه بیش تر و مصرف بهینه انرژی دراستان خوزستان

ضرورت توجه هرچه بیش تر و مصرف بهینه انرژی دراستان خوزستان

ضرورت توجه هرچه بیش تر  و مصرف بهینه انرژی دراستان خوزستان با عایق کاری ساختمان ها

علی حاجتی شیمنی گفت: هرسال در فصل پرباری شبکه اکثر شهرهای خوزستان مشکل افت ولتاژ و احتمال خاموشی برق خواهیم داشت به طوری که شرکتهای برق منطقه ای و توزیع این فصل را با استرس طی مینمایند.
حاجتی با عنوان این که ظرفیت منصوبه نیروگاهی شبکه برق در استان خوزستان ۱۲۳۵۶ مگاوات میباشد و بار مصرفی استان در سال گذشته ۸۲۲۰ مگاوات بوده است که دومین مصرف کننده برق در سطح کشور میباشیم و سال جاری با کاهش بارشها و کم شدن آب پشت سدها وهم چنین رشد مصرف مشکلات بیش تر شده است به طوری که مسئولین شرکت های برق پیشنهاد کاهش ساعت ادارات دادند وهم اکنون جاری شده است اگرچه این کار از سرناچاری است و فعلانسخه ای برای تابستان سال جاری است اما در آینده کار ساز نخواهد بود.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال های آتی با توجه به بالا رفتن مصرف مشترکان و افزایش تعداد آن ها ضرورت ایجاد و بهره برداری شانزده واحد نیروگاهی با ظرفیت حداقل ۱۰۲۳۰ مگاوات خواهد بودکه ساخت این تعداد نیروگاه حتما بر مشکلات زیست محیطی استان خواهد افزود.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با عنوان این که اکثر مسئولان استانی اعتقاد دارند که در سال های گذشته با توجه به مشکلات استان زیرساختهای لازم در بخشهای تولید و توزیع برق به درستی انجام نشده است.
وی تصریح کرد: اگر از الان به فکر مصرف بهینه انرژی نباشیم حتی با ساخت شانزده واحد نیروگاهی قید شده باز هم مشکل تولید و توزیع برق دراستان خواهیم داشت که یکی از راههای کاهش مصرف برق و مصرف بهینه انرژی انجام عایق کاری در ساختمانها میباشد.
حاجتی خاطر نشان کرد: اکثر کارشناسان اعتقاد دارند با دو درصد هزینه در ساختمان سازی برای عایق کاری میتوان چهل درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.
وی ادامه داد: در مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان به مصرف انرژی با توجه به اقلیم هر منطقه اشاره و تاکید شده است که متاسفانه این مبحث تا به حال عملیاتی نشده است و انتظار میرود با توجه به وضعیت حاد استان در بخش انرژی حداقل برای ساختمانهایی که جدید ساخته میشوند عایق کاری با ضخامت پنج سانی متر اجباری شود و این مبحث نیزعملیاتی شود، اگرچه برای ساختمان های قدیمی نیز حداقل با تخصیص تسهیلات بانکی و تشویق شهروندان امکان دوجداره نمودن پنجره های ساختمان های مذکور خواهد بود.

ضرورت توجه هرچه بیش تر و مصرف بهینه انرژی دراستان خوزستان

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان عنوان داشت: هم چنان که در اکثر کشورهای توسعه یافته عایق کاری اجباری شده است که با اجباری نمودن عایق کاری در ساختمانها سبب کاهش مصرف سوخت و برق (در بحث گرمایش و سرمایش) جلوگیری از سر و صدا به داخل ساختمانها و نهایتا کاهش اتلاف انرژی، محیط زندگی شهری و خانواده با آسایش بیش تری همراه خواهد نمود.
ور در خاتمه افزود: در صورت همکاری واحدهای متولی ازجمله شهرداری ها، سازمان مسکن و شهرسازی و هم چنین سازندگان مسکن امکان اجرای مبحث نوزدهم وجود خواهد داشت که بی شک با استقبال شهروندان روبرو خواهیم شد و این مهم منجربه کاهش هزینه های دراز مدت برای ساکنین وبهره برداران ساختمان خواهیم بود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ تیر ۹۷
1235 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0