نیاز آیین نامه های نظام مهندسی به فرهنگ سازی فرماندار بردسکن بیان کرد:

نیاز آیین نامه های نظام مهندسی به فرهنگ سازی

مجتبی شاکری بیان داشت: اجرای دستورالعمل و آیین نامه های نظام مهندسی در ساخت و سازها نیاز به فرهنگ سازی دارد.

کد خبر: 190925007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ - ۴:۳۱ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مجتبی شاکری بیان داشت: اجرای دستورالعمل و آیین نامه های نظام مهندسی در ساخت و سازها نیاز به فرهنگ سازی دارد.

نیاز آیین نامه های نظام مهندسی به فرهنگ سازی

نیاز آیین نامه های نظام مهندسی به فرهنگ سازی

اجرای آیین نامه های نظام مهندسی  نیاز به فرهنگ سازی دارد

وی در جلسه با رئیس و اعضای نظام مهندسی ساختمان شهرستان بردسکن اظهار داشت: هنوز جایگاه و اهمیت نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازهای اصولی و مهندسی برای مردم بخوبی تبیین نشده است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

شاکری ادامه داد: مسکن محل آرامش خانواده‌ها است و امضای یک مهندس ناظر هویت یک ساختمان محسوب می گردد که مسئولیت سنگینی را بوجود می آورد.

فرماندار بردسکن با عنوان این که زمین لرزه های متعددی با ریشترهای متخلف در منطقه ترشیز رخ داده است که این رسالت نظام مهندسی را در مقاوم سازی اماکن و نظارتها سنگین تر میکند، افزود: عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت و سازهای اداری و غیر اداری میتواند پیامدهای خیلی سنگین و دردناکی را بوجود آورد.

وی هم‌چنین در ادامه گفت: مردم باید بدانند که تاکید یک مهندس ناظر برای استحکام بنا و رعایت مقررات ساخت و ساز اصولی به نفع خود آنها است و این نیاز به یک فرهنگ سازی و حضور و مشارکت و ارتباط جدی تر مهندسان نظام مهندسی با مردم دارد.

شاکری تصریح کرد: مردم هنوز این احساس را دارند که نظام مهندسی در امر ساخت و سازها در مقابل آن ها قرار گرفته است در صورتیکه استحکام بخشی یک بنا طبق اصول نظام مهندسی، برحفظ جان انسانها در مواقع حوادث غیر مترقبه تاثیر بسزایی دارد.

شاکری، انجام کار علمی و اصولی را در همه حوزه ها مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای هرگونه پروژه عمرانی در حوزه ادارات باید دارای پیوست علمی و فرهنگی باشد.

فرماندار بردسکن، از ناظرین نظام مهندسی خواست بر کیفیت اجرا  و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و معماری اسلامی در بحث ساخت و سازها توجه جدی داشته باشند و آیین نامه ها و دستورالعملها در حوزه ساخت و سازهای اصولی و مهندسی را طوری اجرا کنند که به مردم  فشار وارد نشود.

نیاز آیین نامه های نظام مهندسی به فرهنگ سازی

شاکری با اشاره به جایگاه و نقش مهم نظام مهندسی در مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز های استاندارد و ایمن، گفت: نظام مهندسی از طریق اعمال نظارت جامع و دقیق بر رعایت استانداردسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی نقش مهم و حیاتی در این رابطه به عهده دارد.

وی بر رعایت الگوی معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی در عرصه معماری و شهرسازی، غنی و برخوردار از قابلیتهای بالایی است که باید از این توانمندی ارزشمند به نحو شایسته بهره برد.

در این جلسه، حسن آردم ریاست نظام مهندسی ساختمان بردسکن گزارشی از وضعیت ساخت و سازها طبق اصول نظام مهندسی در شهرستان ارائه داد و ضمن تشکر از همراهیهای اعضای شورای اسلامی و شهردار بردسکن خواستار فعال شدن پلیس ساختمان شد.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۸
943 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0