لزوم فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهيهاي عمومي در حوزه ساخت و ساز نايب رئيس اول سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مازندران بیان کرد:

لزوم فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهيهاي عمومي در حوزه ساخت و ساز

سيف اله علي نيا نايب رئيس اول سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران در كارگاه تخصصي "شناسايي ومقابله با خاكهاي مسئله دار و روش هاي بهسازي آن" كه روز 5 شنبه پانزدهم آذرماه برگزار گردید با اشاره به ماموريتهاي سازمان گفت: سازمان نظام مهندسي ساختمان در راستاي ماموريت خود در حوزه هاي مختلف كاري ارتقاء كيفي آموزش و كنترل نظارت را بعنوان 2 ماموريت ويژه در نظر دارد.

کد خبر: 970916001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ آذر ۹۷ - ۱۱:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان  مازندران،سيف اله علي نيا نايب رئيس اول سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران در كارگاه تخصصي “شناسايي ومقابله با خاكهاي مسئله دار و روش هاي بهسازي آن” كه روز ۵ شنبه پانزدهم آذرماه برگزار گردید با اشاره به ماموريتهاي سازمان گفت: سازمان نظام مهندسي ساختمان در راستاي ماموريت خود در حوزه هاي مختلف كاري ارتقاء كيفي آموزش و كنترل نظارت را بعنوان ۲ ماموريت ويژه در نظر دارد.

لزوم فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهيهاي عمومي در حوزه ساخت و ساز

لزوم فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهيهاي عمومي در حوزه ساخت و ساز

آموزش و كنترل نظارت ۲ ماموريت ويژه سازمان است/ لزوم  فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهيهاي عمومي در حوزه ساخت و ساز

علی نیا:

با اشاره به ابلاغيه هاي وزارت راه و شهرسازي در طي يك سال اخير، ادامه داد: اين ابلاغيه ها ما را بر آن داشت كه آسيب شناسي جدي در حوزه نظام مهندسي داشته باشيم.
وی اظهار داشت: امروز سياست گذاري كه در سيستم آموزش عالي كشور وجود دارد پاسخ گوي نياز جامعه نيست و با تعدد زياد دانشگاهها و حجم بالاي فارغ التحصيلان و نبود رويكرد مهارت محور در دانشگاهها، مسئوليت سازمان در حوزه آموزش سنگين تر شده و نيازمند توجه ويژه سازمان در اين حوزه هستيم.
علي نيا ادامه داد:

طبق اين اساس هيات مديره سازمان در سال نود و پنج با همكاري كميسيونها و گروههاي تخصصي و دفاتر نمايندگي هشتاد و پنج كارگاه آموزشي را نيازسنجي و مصوب كرد كه اكثريت اين كارگاهها برگزار گردیده و مابقي نيز در دست برنامه ريزي جهت اجرايي شدن است.
نايب رئيس اول سازمان با تاكيد بر لزوم فرهنگ سازي در حوزه ساخت و ساز و ارتقاء آگهيهاي عمومي، افزود: حق الزحمه خدمات مهندسي هزينه نيست و در حقيقت سرمايه گذاري است و اين نگاه كه هزينه مازادي را در ساخت و سازها به جامعه تحميل مي گردد بايد اصلاح گردد.

لزوم فرهنگ سازي و ارتقاء آگاهيهاي عمومي در حوزه ساخت و ساز

عضو شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران خاطر نشان کرد:

كم تر از دو درصد هزينه كل ساخت مربوط به خدمات مهندسي است كه در قبال ارائه خدمات و مسئوليت مهندسان و اجراي قانون نظام مهندسي و تامين امنيت و آسايش شهروندان خیلی ناچيز است.
وی با اشاره به زلزله خيز بودن استان و وجود گسلهاي فعال در استان بیان کرد: امروز شرايط خاك خیلی ناهمگون است و برگزاري چنين كارگاههايي در حوزه خاكهاي مساله دار و معرفي روشهاي بهسازي تاثير بسزايي در طراحيها دارد.
در ادامه پروفسور حائری عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف به سخنرانی پرداخت.

منبع : سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۷
747 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0