نیروی انسانی متخصص سازمان یاری رسان دولت در حل دغدغه های اجتماعی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

لزوم نگاه فرا رشته ای در ساخت و سازها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در کارگاه آموزشی "ساختمانهای تاب اور در برابر زلزله " که روز 5 شنبه هفدهم اسفند ماه برگزار گردید با اشاره به رویکرد هیأت مدیره در برگزاری دوره های آموزشی کارگاه محور، گفت: در گذشته تمامی آموزشها به برگزاری دوره های آموزشی ارتقاء پایه خلاصه میشد اما در هیات مدیره دوره هفتم با نیازسنجی که توسط گروههای تخصصی و هیأت مدیره در سطح استان انجام گردید برگزاری هشتاد و پنج دوره آموزشی کارگاه محور بصورت رایگان در دستور کار قرار گرفت که تا به حال دو هزار نفر از این دوره های بهره مند شده اند.

کد خبر: 961219014 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ اسفند ۹۶ - ۴:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در کارگاه آموزشی “ساختمانهای تاب اور در برابر زلزله ” که روز ۵ شنبه هفدهم اسفند ماه برگزار گردید با اشاره به رویکرد هیأت مدیره در برگزاری دوره های آموزشی کارگاه محور، گفت: در گذشته تمامی آموزشها به برگزاری دوره های آموزشی ارتقاء پایه خلاصه میشد اما در هیات مدیره دوره هفتم با نیازسنجی که توسط گروههای تخصصی و هیأت مدیره در سطح استان انجام گردید برگزاری هشتاد و پنج دوره آموزشی کارگاه محور بصورت رایگان در دستور کار قرار گرفت که تا به حال دو هزار نفر از این دوره های بهره مند شده اند.

لزوم نگاه فرا رشته ای در ساخت و سازها

لزوم نگاه فرا رشته ای در ساخت و سازها

لزوم نگاه فرا رشته ای  در ساخت و سازها

علی نیا با اشاره به کیفیت آموزشی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ادامه داد: با توجه به این که مباحث مطرح شده در دانشگاهها بصورت تئوری میباشد، سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت ارتقاء دانش فنی اعضا وظیفه سنگینی به دوش دارد.
وی با اشاره به نگرانیهای موجود در رویایی با بلایای طبیعی بویژه زلزله، افزود: در کشورهای توسعه یافته که از حیث زلزله خیزی شرایط حادتری دارند توانستند با رعایت مجموعه مقررات و ضوابط ، به ساخت و سازهای مقاوم در مقابل زلزله دست یابند اما در کشور ما کماکان این نگرانی در جامعه وجود دارد که رفع این دغدغه نیازمند توجه جدی تمامی بخشها است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به خسارات ۲ زلزله رودبار و کرمانشاه، اظهار داشت: خسارات مالی و جانی وارد امده در زلزله کرمانشاه خیلی پایین تر از زلزله رودبار میباشد که این موضوع بیانگر نقش سازمان نظام مهندسی و مهندسان در ارتقاء کیفی ساخت و سازها میباشد.
وی اظهار داشت: در جهت مقاوم سازی ساختمانها آزمایش بتن و مطالعات خاک و ژئوتکنیک اجباری شده و همه ساختمانها را شامل میشود.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر لزوم نگاه فرا رشته ای در صنعت ساختمان، مطرح کرد: با نگاه به آمار مرگ و میرها در هنگام وقوع زلزله عمده ترین عامل ، عامل سازه ای میباشد ولی در بخش مصدومین که چندین برابر کشته شدگان است مصدومیت بیش تر از ناشی از عدم رعایت معماری، جانمایی و تاسیساتی است.

لزوم نگاه فرا رشته ای در ساخت و سازها

وی یاد آور شد: امروز شاهد هستیم که کارگاه تاب اوری اجزای غیرسازه ای جای تقدیر دارر. در این کارگاه باید نگاه رشته ای را کمرنگ کنیم و اگر نتوانیم از این نگاه عدول کنیم به ساختمان اصولی که مد نظر قانون و بهره برداران است دست نخواهیم یافت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اسفند ۹۶
893 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0