ضرورت استفاده از دانش مهندسان در اجرای طرح‌ های شهری رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت:

ضرورت استفاده از دانش مهندسان در اجرای طرح‌ های شهری

محسن هاشمی با اشاره به کاهش اعتماد جامعه مهندسی به نظام مهندسی کشور اظهار داشت: استفاده از دانش مهندسان در اجرای طرح‌ های شهری امری ضروری است.

کد خبر: 971205014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۳:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محسن هاشمی با اشاره به کاهش اعتماد جامعه مهندسی به نظام مهندسی کشور اظهار داشت: استفاده از دانش مهندسان در اجرای طرح‌ های شهری امری ضروری است.

ضرورت استفاده از دانش مهندسان در اجرای طرح‌ های شهری

ضرورت استفاده از دانش مهندسان در اجرای طرح‌ های شهری

ضرورت استفاده از دانش مهندسان  در اجرای طرح‌ های شهری

وی، صبح امروز در شروع نشست شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز مهندس با بیان نقش مهندسان در مدیریت شهری گفت: بهره‌برداری از فضاهای شهری در حوزه دانش مهندسی قرار دارد و بهمان اندازه که توسعه و رونق شهر محصول دانش مهندسی است، ایمنی جهت طراحی، صحت آن و پیش‌بینی پیامدهای آن در حوزه مسئولیت این قشر است.

وی با عنوان این ‌که من به‌ عنوان یکی از اعضای تشکل جامعه مهندسان ایران نقش مهندسان را نقشی خطیر در فرآیند توسعه شهر می‌ دانم، ادامه داد: در فرآیند توسعه شهر همه دستگاه‌ ها اعم از شهرداری، دولت و دستگاه قضائی می ‌بایست در برابر چالش ‌های شهر، خود را مسئول بدانند.

هاشمی تصریح کرد: مهندسین مشاور علاوه بر شاخصهای فنی و علمی می‌ بایست مسئولیت اخلاقی برای خود قائل گردند، چون تأثیرپذیری از توصیه مقامات دستگاه‌ ها و تأمین منافع کارفرمایان ممکن است منجر به نقض مقررات فنی و استانداردهای زیستی در اماکن و فضاهای طراحی گردد و نتیجه آن پروژه‌هایی است که در شهر تهران بدون توجه به پیوست ‌های ترافیکی و استانداردهای ایمنی یا پیش‌بینی‌ های زیست محیطی اجرا گردیده است.

وی با عنوان این ‌که هر چند نباید نقش مدیران و تصمیم گیرندگان و مسئولان این پروژه‌ها نادیده گرفته شود، افزود: نگاه جامعه مهندسی به توسعه شهری می‌بایست به‌ عنوان یک مسئولیت اجتماعی و مدنی باشد، در غیر این صورت این موضوع تاوان سنگینی برای شهر و شهروندان بی ‌گناه خواهد داشت.

ضرورت استفاده از دانش مهندسان در اجرای طرح‌ های شهری

هاشمی ضمن اشاره به چالش ‌های موجود میان ساختارهای نظام مهندسی و دستگاه‌ های حاکمیتی و برخی نقاط ضعف و سوء‌مدیریت در عملکرد گذشته، خاطر نشان کرد: اعتماد جامعه مهندسین کشور به نظام مهندسی کاهش پیدا کرده و در سال‌ های اخیر شاهد مشارکت حدود ده درصد مهندسان در انتخابات نظام مهندسی بوده‌ایم که نقش اثرگذاری این نهاد را تضعیف کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه افزود:

امیدوار هستیم نظام مهندسی با تجدید نظر در عملکرد گذشته و ایفای نقش حاکمیتی نقش مفید تری در توسعه کیفی و بهبود شرایط زیست شهری شهروندان ایفا نماید.
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
489 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0