ارائه‌ی خدمات به عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خطر بزرگ مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

خطر بزرگی که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید میکند / لزوم توجه مردم و مسئولان به قوانین نظام مهندسی ساختمان

حدفاصل خیابان جمهوری رعایت نکردن حریم گسل در یاسوج اسلامی تا بلوار کاشانی یاسوج بعنوان یک گسل شناسایی شده، اما متاسفانه حریم آن رعایت نشده است.

کد خبر: 960716019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶ - ۴:۳۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویر احمد ، حدفاصل خیابان جمهوری رعایت نکردن حریم گسل در یاسوج اسلامی تا بلوار کاشانی یاسوج بعنوان یک گسل شناسایی شده، اما متاسفانه حریم آن رعایت نشده است.لزوم توجه مردم و مسئولان به قوانین نظام مهندسی ساختمان

لزوم توجه مردم و مسئولان به قوانین نظام مهندسی ساختمان

لزوم توجه مردم و مسئولان به قوانین نظام مهندسی ساختمان

خطر بزرگی که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید میکند / لزوم توجه مردم و مسئولان به قوانین نظام مهندسی  ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به جایگاه این سازمان در بخش ساخت و ساز بیان کرد: یکی از اهداف قانون نظام مهندسی، تامین آسایش و رفاه مردم است و در این فرآیند هدف مد نظر قانون نظام مهندسی، تامین رفاه و آسایش با صرفه اقتصادی است.
مهندس احمدرضا خورشیدی عنوان کرد: با نگاهی به شرایط کنونی دسترسیها، ساختمانهای مسکونی و تجاری، بیمارستاهها و مدارس، میبینیم که ضوابط ایمنی و از همه مهم تر مبانی مورد تاکید قانون یعنی تامین رفاه، آسایش و امنیت ساکنان و بهره برداران ساختمانها مورد توجه قرار میگیرد و تمام این موارد متحول شده است.
وی هم چنین سازمان نظام مهندسی را یکی از تخصصی ترین سازمانها و تشکلهای حرفه ای و یکی از بزرگ ترین آن ها دانست که بصورت تخصصی در بخش ساخت و ساز ورود کرده است و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی با ارائه پیشنهادات سازنده و همکاری در گرداوری مباحث مقررات ملی و حضور در نشست های تخصصی سازمان با دیگر متولیان امر ساخت و ساز در صنعت ساختمان کشور، نقش خود را بخوبی ایفا می ‌کند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد هم چنین تخصصی شدن بحث مجریان ذیصلاح در مراحل اجرا طراحی، نظارت و اجرا را در کل کشور الزامی دانست و افزود: اگر مجریان ذیصلاح بطور جدی اجرایی گردد، به یقین آینده روشن تری را پیش روی سازمان نظام مهندسی می بینیم و کیفیت ساخت و سازها بهبود می یابد.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما خوش بین هستیم و امیدوار هستیم با ادامه این روند و ایجاد زمینه های بهتر توسط مراجع همکار و دستگاه های متولی ازجمله وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها و… زمینه برای حضور بهتر و تخصصی تر این مجموعه متخصص فراهم گردد تا هدف قانون نظام مهندسی یعنی تامین رفاه و امنیت و بستر اقتصادی خوب برای بهره برداران، محقق گردد

لزوم توجه مردم و مسئولان به قوانین نظام مهندسی ساختمان

در ادامه وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عمده ترین مشکلات و معضلات مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، این طور عنوان کرد: حدفاصل خیابان جمهوری رعایت نکردن حریم گسل در یاسوج اسلامی تا بلوار کاشانی یاسوج بعنوان یک گسل شناسایی شده، اما متاسفانه حریم آن رعایت نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان این که در حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کاشانی شاهد ساخت و ساز و حتی بلند مرتبه سازی هستیم اظهار داشت: با توجه به زلزله خیز بودن استان، زلزله در جغرافیای استان تا به حال چندان آسیب رسان نبوده، اما این زمین لرزه‌ها هشدار است و باید خود را برای مقابله با بلایای طبیعی آماده کنیم.
خورشیدی خاطر نشان ساخت: مقدار تخریب زلزله به عللی از جمله بزرگی زلزله، فاصله از گسل و ویژگی‌ های زمین شناسی منطقه مرتبط است و سازه‌ ها به ویژه سازه‌ های با اهمیت از جمله بیمارستان‌ ها و مراکز خدماتی، امدادگری و پل‌ ها در مناطق زلزله خیز باید علاوه بر زیبایی از استحکام بسیاری برخوردار باشند.
خورشیدی با تاکید بر این که چنان چه در محدوده گسل ناچار به احداث سازه ‌ای باشیم باید ضوابط آئین نامه زلزله و تمهیدات فنی ویژه لحاظ گردد، یاد آور شد: ترویج مقررات ملی ساختمان بعنوان یک فرهنگ خیلی ضروری است.
وی عنوان کرد: انتظار می‌ رود رسانه ‌ها و دستگاه‌ های اجرایی در زمینه آشنایی مردم با مقررات ملی ساختمان بعنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان سازی در تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی سعی کنند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان گفت: حاشیه نشینی و شکل گیری ساختمانهایی بدون رعایت ضوابط و معیارهای مهندسی بصورت شبانه در اطراف شهرها معظل جدی دیگری است که عمده شهرهای استان و بویژه یاسوج با آن مواجه است که باید با قاطعیت از ادامه این روند جلوگیری کرد.
خورشیدی در خاتمه افزود: واحدهای نظام مهندسی ساختمان در کل استان آماده ارائه هرگونه خدمات مهندسی و ساختمان سازی و مشاوره به مردم استان عزیز هستند تا ان شاء الله شهرهای استان با متد روز مهندسی بصورت زیبا و با کیفیت، اصولی و متوازن توسعه پیدا کنند.

 

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی رایانه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مهر ۹۶
1013 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0