ضرورت ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

ضرورت ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد: ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان الزامی است

کد خبر: 190818012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸ - ۵:۴۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد: ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان الزامی است

ضرورت ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان

ضرورت ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان

ضرورت ارائه خدمات مهندسی  بهینه به مردم خوزستان

کمال دویده اظهار داشت: با توجه به افزایش بلایای طبیعی در سطح استان در سال جاری باید فضایی امن برای مردم خوزستان ایجاد کنیم.

وی، در جلسه راهبردی، اقتصادی و عملیاتی که با حضور مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی برگزار گردید، گفت: نه ماه از آغاز به کار هیات مدیره دوره هفتم میگذرد و این پنجمین نشست هم اندیشی با مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی است و قصد داریم در این نشست، مسائل را چالشی تر و با اعداد و ارقام مورد بررسی قرار دهیم.

دویده با عنوان این که مسائل و مشکلات را به شکل یک خانواده مطرح و حل میکنیم، افزود: میخواهیم در این ۳ سال یک حرکت رو به جلو داشته باشیم و تا به حال هم در هر زمینه ای ورود کرده ایم، حرکت هوشمندانه و دقیقی داشته ایم که با اقبال خوبی همراه بوده است.

رییس سازمان استان، از آغاز بکار مجریان ذی صلاح از بیستم مرداد ماه خبر داد و افزود: در این زمینه نشست های زیادی با استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برگزار کرده ایم و طبق مصوبه کارگروه هیات چهار نفره بحث سازندگان مسکن از بیستم مرداد ماه سال جاری برای ساختمانهای بالای هشت طبقه در اهواز به اجرا در می آید و سپس به شهرهای دیگر تسری می یابد.

دویده، به موفقیت در انتخابات شورای مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: در این انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بسیار منظم ظاهر شد و البته دفاتر نمایندگی نیز در این موفقیت بسیار موثر بودند.

وی تصریح کرد: در راستای بهینه سازی شرایط حاکم بر فرآیندهای سازمانی برنامه نظرسنجی ادواری از اعضا در مورد روند کار و پرسنل سازمان و از طریق کارتابل خدمات مهندسی در اختیار اعضا قرار گرفت که بازخورد خیلی خوبی داشت و این مهم از ابتدای شهریور ماه مجدد مورد اجرا قرار میگیرد و دفاتر نمایندگی هم در این دوره مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

هم‌چنین دویده، در مورد ارائه گزارش عملکرد بخشهای مختلف سازمان مطالبی ارائه نمود و افزود: واحدهای سازمان ملزم هستند هر ۳ ماه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند تا بهمراه گزارش عملکرد هیات مدیره بر روی سایت سازمان قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، بر ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش بلایای طبیعی در سطح استان در سال جاری و بمنظور ایجاد فضایی امن برای مردم، ضمن افزایش کیفیت طراحی، نظارت و اجرا، باید استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و استفاده از نیروی فنی ماهر و هم‌چنین کاهش هزینه های ساخت را هدف خود قرار دهیم.

ضرورت ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم خوزستان

در این نشست، به شناسایی منابع درآمدی و هزینه های دفاتر نمایندگی، مقایسه محلهای درآمدی، لزوم افزایش کیفیت انجام فرآیندهای سازمانی، استفاده از روشهای مختلف ارزیابی فرآیندها، بهبود دانش پرسنلی با هدف تسریع امور، شناسایی و کاهش عوامل افت کیفیت انجام فرآیند سازمانی، ضرورت شناسایی و افزایش منابع درآمدی و لزوم شناسایی و کاهش محل هزینه های اضافی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دویده در این مورد اظهار داشت: همه با هم باید فکر کنیم تا درآمد و هزینه های سازمان در جهت بهبود وضعیت سازمان در سطح استان حرکت کند.

رییس سازمان استان، در رابطه با افزایش درآمد و کاهش هزینه های دفاتر نمایندگی راه‌کارهایی ارائه داد و افزود: کاهش هزینه های پرسنلی و هزینه های اداری، استفاده از دفاتر پیشخوان، راه اندازی مجریان و سازندگان مسکن و صدور شناسنامه فنی و ملکی، کسب درآمد از صدور خدمات مهندسی و… از جمله راههای افزایش درآمد است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مرداد ۹۸
691 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0