ضرورت نگاه بومی به استان ‌ها در قانون نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت:

ضرورت نگاه بومی به استان ‌ها در قانون نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: نگاه بومی به استان‌ ها و اختیار دادن به استان ‌ها از جمله موارد مهم و ضروری در قانون نظام مهندسی است زیرا استان‌ ها در حوزه ‌ای موفق هستند که توانستند بومی تصمیم بگیرند.

کد خبر: 970128005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷ - ۱:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: نگاه بومی به استان‌ ها و اختیار دادن به استان ‌ها از جمله موارد مهم و ضروری در قانون نظام مهندسی است زیرا استان‌ ها در حوزه ‌ای موفق هستند که توانستند بومی تصمیم بگیرند.

ضرورت نگاه بومی به استان ‌ها در قانون نظام مهندسی

ضرورت نگاه بومی به استان ‌ها در قانون نظام مهندسی

ضرورت نگاه بومی به استان ‌ها در قانون  نظام مهندسی

امین مقومی امروز با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی و آیین ‌نامه کنترل ساختمان ادامه داد: نباید در اصلاح نگاه به پایتخت وجود داشته باشد زیرا در اجرا نیز زمانیکه مشاهده میکنند در پایتخت امکان اجرا ندارد پایتخت را کنار می ‌گذارند و شهرستان ‌ها و استان ‌ها گرفتار قانونی می ‌شوند که برای مکانی دیگر نوشته شده است.
مقومی افزود: نگاه بومی به استان‌ ها و اختیار دادن به آن ها از جمله موارد مهم است زیرا استان‌ ها در حوزه ‌ای موفق هستند که توانستند بومی تصمیم بگیرند. اگر یک استان در حوزه مصالح استاندارد موفق است زیرا در آن بخش توانسته با اداره استاندارد و شورای فنی تعامل خوبی برقرار کند.
وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی در تمام کارگروه‌ های تخصصی استان عضو است افزود: حتی در ستاد بازآفرینی شهری اسمی از نظام مهندسی نبود اما با تعامل با استانداری توانستیم بعنوان عضو در نشست ها حضور داشته باشیم.

ضرورت نگاه بومی به استان ‌ها در قانون نظام مهندسی

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: باید در نظر داشت ظرفیت ‌ها در قم به اندازه‌ ای است که می ‌توان حتی به پایتخت خدمات داد اما متأسفانه نقص قوانین و برخی مصوبات در سال‌ های گذشته سبب شده مشاوران غیر بومی در پروژه‌ های مختلف ورود پیدا کنند که آسیب ‌هایی را بهمراه دارد.
وی گفت: بعنوان مثال کسیکه از شهری دیگر برای طراحی می ‌آید ممکن است مصالح بومی آن مجموعه را در طراحی در نظر بگیرد بنابراین به صنعت بومی استان لطمه می ‌زند.
مقومی خاطر نشان کرد: توانمندی‌ ها در قم کفایت می‌ کند اما انتقال تجربه بین مجموعه‌ های توانمندی که در حوزه تخصصی کار می کنند از جمله نیازهای موجود است.
منبع :قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ فروردین ۹۷
668 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0