برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان لرستان استاندار لرستان بیان کرد:

ضرورت ‎نظارت برساخت ‎و سازها در جهت مقاومسازی سازه ها و کاهش تهدیدات

سید موسی خادمی عنوان کرد: در بحث ساخت و سازهای شخصی نظام مهندسی محکم‌ تر و دقیق‌ تر پای کار باشد و با کسانیکه در مجموعه خوب کار نمیکنند باید برخورد گردد.

کد خبر: 960911021 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۹۶ - ۱:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ،سید موسی خادمی عنوان کرد: در بحث ساخت و سازهای شخصی نظام مهندسی محکم‌ تر و دقیق‌ تر پای کار باشد و با کسانیکه در مجموعه خوب کار نمیکنند باید برخورد گردد.ضرورت ‎نظارت برساخت ‎و سازها در جهت مقاومسازی سازه ها و کاهش تهدیدات

ضرورت ‎نظارت برساخت ‎و سازها در جهت مقاومسازی سازه ها و کاهش تهدیدات

ضرورت ‎نظارت برساخت ‎و سازها در جهت مقاومسازی سازه ها و کاهش تهدیدات

ضرورت ‎نظارت برساخت ‎و سازها در  جهت مقاومسازی سازه ها و کاهش تهدیدات

خادمی در نشست شورایعالی فنی استان گفت:‌ کارها و نظارت ‌ها باید با دقت و کیفیت لازم صورت گیرد و نباید دقت را فدای سرعت کرد.
خادمی با اشاره به نظارت پروژه‌ و ساخت و سازها در استان ادامه داد: تجربه نشان داده که نظارت ‌های اشتباه و غیرفنی نه تنها سبب تسهیل ‌گری نمی‌ شود بلکه در آینده هزینه‌ هایی بجامعه تحمیل می ‌کند.
استاندار لرستان با اعلام این که در گذشته یکی از اهداف دولت حذف قیمت زمین از مسکن بود افزود: این مهم هدفی ایده‌آل بود ولی متاسفانه اجرای مناسبی نداشت چراکه یک کار خوب بدون مطالعه و بررسی لازم به روش بدی انجام پذیرفت.
خادمی اظهار داشت: این موضوع باید تجربه‌ ای برای ما باشد و به کسی یا دولتی مربوط نمی‌ شود چرا که نیروی انسانی و کارشناسها تغییر نکرده بلکه فقط مدیریت تغییر کرده است.
وی نقش شورای فنی را در استان ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: ما به این باور رسیده‌ایم که کارها را صحیح انجام دهیم بنابراین باید محکم و جدی نظارت کرده و کار را خوب انجام دهیم؛ هم چنین پروژه‌های دولتی توسط ناظران دستگاه‌ های دولتی و شورای فنی بعنوان ناظر عالی بایستی مورد نظارت دقیقی قرار گرفته و بتواند مدیریت کنند.
خادمی با اشاره به این که با جان انسان ‌ها و پول بیت‌المال نباید بازی کرد، یاد آور شد: با کسانیکه قصور می‌ کنند باید برخورد جدی کرد و قطعا افکار عمومی نهادهای قانونی و جامعه از این نوع برخوردها حمایت می ‌کنند.
وی در جهت حمایت از نظارت بهتر و دقیق ‌تر بر پروژه‌ ها و ساخت و سازها گفت: شورایعالی نظارت در گزارش خود پیشنهادهای برخوردی ارائه دهد تا تفاوت بین مجریان خوب و بد مشخص گردد.

ضرورت ‎نظارت برساخت ‎و سازها در جهت مقاومسازی سازه ها و کاهش تهدیدات


استاندار لرستان ابراز داشت: در بحث ساخت و سازهای شخصی نظام مهندسی محکمتر و دقیق ‌تر پای کار باشد و با کسانیکه در مجموعه خوب کار نمیکنند باید برخورد گردد.
وی علاوه بر بحث برخورد، آموزش را هم خیلی مهم دانست و ادامه داد: هم چنین از قبل خوب طراحی کردن‌، خوب فکر کردن‌، مشاوره گرفتن، جلوگیری از تصمیم‌ های عجولانه و شتاب زده و لحظه ‌ای هم اهمیت دارد.
خادمی تاکید کرد: تلاش ما اینست نقش شورا را در بحث ‌های نظارت فنی استان پررنگ ‌تر از قبل کنیم.
خادمی از مدیران دستگاه ‌های اجرایی خواست در این جهت شورایعالی نظارت استان را حمایت کرده و تیم‌ های کارشناسی خود را با این شورا همراه کنند.
وی با بیان با این که کشور ما زلزله ‌خیز است و نباید فقط در زمان حادثه به مسائل فنی و ساختمانی حساس باشیم، گفت: در حال حاضر باید با همکاری نهادهای قانونی و تمامی دستگاه‌ های اجرایی با پیش گیری و آموزش ‌های لازم و هم چنین نظارت شورایعالی فنی در اجرای صحیح پروژه‌ ها خصوصا ساخت و سازها قدم بلندی برداریم تا حافظ جان مردم و پول بیت‌المال باشیم.
منبع : خبرگزاری بسیج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۶
941 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0