ضرورت صدور شناسنامه فنی ساختمان عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

ضرورت صدور شناسنامه فنی ساختمان

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیان کرد: صدورشناسنامه فنی ساختمان الزامی بوده و دادن گواهی پایانکار بدون داشتن این شناسنامه جرم محرز است.

کد خبر: 971206011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۱۲:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیان کرد: صدورشناسنامه فنی ساختمان الزامی بوده و دادن گواهی پایانکار بدون داشتن این شناسنامه جرم محرز است.

ضرورت صدور شناسنامه فنی ساختمان

ضرورت صدور شناسنامه فنی ساختمان

صدور شناسنامه فنی  ساختمان ضروری است

بیژن خطیبی گفت: شهرداریهای کشور باید به اجرای قانون صدور پایان کار پس از صدور شناسنامه فنی ساختمان پایبند باشند.
خطیبی ادامه داد: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان تا به حال متوقف نشده بلکه با سرعت کم تری اجرا میشد که با رویکرد ریاست جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره رعایت حقوق شهروندی صدور این شناسنامه ها با سرعت بیش تری انجام خواهد شد.
وی افزود: عدم همکاری شهرداری تهران و شهرداریهای سایر شهرهای کشور با این سازمان موجب شده روند صدور شناسنامه فنی و ملکی خیلی کند باشد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ادامه داد: با تذکر سازمان نظام مهندسی ساختمان به شهرداری تهران طبق قانون پایان کار باید بعد از صدور شناسنامه فنی و مهندسی صادر گردد که شهرداریهای سایر شهرهای کشور هم ملزم به رعایت قانون مدنظر هستند.
وی ادامه داد: هنگامی که یک ساختمان احداث میشود مردم تنها ظاهر را میبینند و از باطن بنا خبر ندارند ولی ناظران سازمان نظام مهندسی ساختمان که بر کلیه مراحل ساخت نظارت میکنند و از جزئیات مطلع هستند بنابراین با صدور شناسنامه فنی و ملکی اطلاعات ساختمان در اختیار مردم قرار میگیرد.
خطیبی ضمن اشاره به این که شناسنامه فنی و مهندسی ساختمان به مالک عرضه تا در صورت انتقال ملک به مالک بعدی این شناسنامه هم ارائه گردد، گفت: شناسنامه فنی و ملکی که ارزش قانونی دارد پس از ذکر سیر مراحل ساخت از طرف مجری و بعد از تایید ناظر بوسیله سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر و به مالک اعطا می گردد.

ضرورت صدور شناسنامه فنی ساختمان

وی افزود: شناسنامه دیگری نیز در بخش پیش فروش ساختمان ارائه می گردد که قانون مربوطه در سال هشتاد و نه از سوی اهالی خانه ملت، تصویب شد و آئین نامه اجرایی این مهم نیز از طرف دولت در سال نوددو سه ابلاغ و اجرایی گردیده است.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ادامه داد: هنگام پیش خرید ساختمانهای در حال احداث از طرف مردم مشکلات زیادی پیش آمده که قانونگذار برای رفع مشکلات مدنظر صدور دفترچه پیش خرید که باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی ثبت شود را الزامی دانسته است.
وی با عنوان این که در شناسنامه فنی ساختمان باید کلیه مقررات ملی ساختمان لحاظ شده باشد، گفت: از وظایف طراح در ساختمان سازی بهره گیری از مصالحی مناسب برای بهینه سازی مصرف انرژی است.

منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
548 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0