ضرورت تشدید نظارت بر ساختمان ‌سازی در شهرک‌ های صنعتی قم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت؛

ضرورت تشدید نظارت بر ساختمان ‌سازی در شهرک‌ های صنعتی قم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تشدید نظارت بر ساخت و ساز در شهرک ‌های صنعتی با نظارت این سازمان را راه‌کاری اساسی برای جلوگیری از حوادث قابل پیش بینی در شهرک‌ های صنعتی دانست.

کد خبر: 190813014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ - ۴:۳۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تشدید نظارت بر ساخت و ساز در شهرک ‌های صنعتی با نظارت این سازمان را راه‌کاری اساسی برای جلوگیری از حوادث قابل پیش بینی در شهرک‌ های صنعتی دانست.

ضرورت تشدید نظارت بر ساختمان ‌سازی در شهرک‌ های صنعتی قم

ضرورت تشدید نظارت بر ساختمان ‌سازی در شهرک‌ های صنعتی قم

تشدید نظارت بر ساختمان ‌سازی  در شهرک‌ های صنعتی قم ضروری است

امین مقومی، با اشاره به بی‌توجهی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ‌های صنعتی استان قم به مقوله ایمنی قبل از شروع فعالیت، تصریح کرد: از عمده عللی که نظام مهندسی ساختمان استان قم تاکنون در شهرک‌ های صنعتی ورود نکرده بی‌توجهی واحدهای تولیدی به استفاده از این ظرفیت و نیز استفاده از مشاوران غیربومی است که همین موضوع موجب شده تا شاهد حوادث خسارت باری در این واحدها باشیم که بر اثر آن میلیاردها تومان خسارت بهمراه دارد.

مقومی ادامه داد: در گذشته به علل مختلفی در زمان استقرار واحدها تنها موضوعاتی همچون استحکام و سازه مهم بود ولی طی ۲ سال گذشته طی تفاهم‌ های صورت گرفته بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت شهرک ‌های صنعتی موضوع معماری، برق، مکانیک و ایمنی را مورد توجه قرار دادیم.

وی از آمادگی این سازمان برای استقرار دفتر نمایندگی در شهرک‌ های صنعتی استان خبر داد و اظهار داشت: اخیرا نیز با رایزنی‌ های صورت گرفته بنا شده تا خدمات از استان قم ارائه گردد و نظام مهندسی در این زمینه ورود کند و علاوه بر آن آماده‌ایم تا دفتر نمایندگی نظام مهندسی استان در شهرک شکوهیه راه اندازی گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم وجود دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرک ‌های صنعتی را راه‌کاری برای تقویت نظارت بر ساخت و سازها دانست و گفت: متأسفانه در ساخت و سازها به مسائل ایمنی توجه نمی ‌شود، نکته مهم این است که فارغ از جانمایی‌ ها باید واحدهای تولیدی با نظارت و طراحی درست مستقر گردند.

ضرورت تشدید نظارت بر ساختمان ‌سازی در شهرک‌ های صنعتی قم

به گفته وی، طبق قانون تمام ساخت و سازهایی که اعتبار دولتی ندارند باید در حوزه نظام مهندسی ساختمان فعالیت کنند که در این زمینه نیز همه پی‌گیری‌های قانونی صورت گرفته است.

مقومی با تأکید بر این که یکی از عللی که بخش خصوصی از مشاوره‌های نظام مهندسی استفاده نمی ‌کند بهانه تعرفه است، افزود: همه شرایط برای همکاری فراهم است، برای بهانه تعرفه نیز با تصمیم استان، تعرفه‌ها را برای شهرک ‌های صنعتی تا شصت و پنج درصد تخفیف داده‌ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۸
598 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0