ضرورت افزایش ایمنی در ساختمان‌های مسکونی استان یزد عضو هیئت مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ضرورت افزایش ایمنی در ساختمان‌های مسکونی استان یزد

عضو هیئت مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به رویکرد نظام مهندسی ساختمان در افزایش ایمنی ساختمان‌های مسکونی استان یزد گفت: در نظر داریم طی تفاهم نامه ای با شرکت توزیع برق، ایمنی ساختمان‌ها را افزایش دهیم تا چیزی بعنوان برق گرفتگی در ساختمانها نداشته باشیم و یا به حداقل ممکن برسانیم.

کد خبر: 980215010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۸:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به رویکرد نظام مهندسی ساختمان در افزایش ایمنی ساختمان‌های مسکونی استان یزد گفت: در نظر داریم طی تفاهم نامه ای با شرکت توزیع برق، ایمنی ساختمان‌ها را افزایش دهیم تا چیزی بعنوان برق گرفتگی در ساختمانها نداشته باشیم و یا به حداقل ممکن برسانیم.

ضرورت افزایش ایمنی در ساختمان‌های مسکونی استان یزد

ضرورت افزایش ایمنی در ساختمان‌های مسکونی استان یزد

افزایش ایمنی در ساختمان‌های مسکونی  استان یزد الزامی است

محسن صحراکاری ادامه داد: هر ساله در فصل تابستان آمار زیادی فقط از برق گرفتگی همشهریان عزیزمان بوسیله کولر آبی گزارش میشود و بسیاری از آتش سوزی ها به علت اتصالی برق و رعایت نکردن موارد استاندارد در ساختمان‌ها است که لازم است برای حفظ جان شهروندان، موارد ایمنی برق را در ساختمانهای مسکونی بالا ببریم.
وی با اشاره به موضوع ارت در ساختمان‌ها تصریح کرد: در زمینه ارت با همکاری شرکت توزیع برق استان میتوانیم شاهد این باشیم که همه ساختمان‌ها سیم ارت، سیم سوم و کلید محافظ جان داشته باشند، با توجه به این که ساختمان‌هایی که پروانه ساخت از شهرداری میگیرند یک مهندس بعنوان ناظر تاسیسات برقی نظارت کامل بر تاسیسات برق دارد و دیگر موارد استاندارد در ساختمان رعایت می گردد.
وی ادامه داد: به شرکت توزیع برق استان پیشنهاد داده شده است که در ساختمان هایی که بدون مجوز احداث شده است سازمان نظام مهندسی آمادگی آن را دارد تا سیستم ارت آن ها را بررسی کند و بعد از رعایت موارد ایمنی، انشعاب برق برقرار گردد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، با اشاره به اهمیت آموزش مهندسین گفت: جهت ارتقاء دانش مهندسین برق، سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی دارد تا کلاس‌های طراحی و نظارت کارگاهی را برگزار کند. هم‌چنین پیشنهاد شده است برای مهندسینی که تازه پروانه نظارت را میگیرند دوره کارآموزی در نظر گرفته شود.

ضرورت افزایش ایمنی در ساختمان‌های مسکونی استان یزد

صحراکاری اظهار داشت: از مهندسینی که در زمینه طراحی کار میکنند تقاضا داریم از چراغها و تجهیزات کم مصرف در ساختمان استفاده کنند تا همگی به نحو مناسب و درستی از برقی که با زحمت فراوان تولید می شود استفاده کنیم.
وی، یازدهم اردیبهشت ماه روز صنعت برق را به تمام مهندسین و صنعتگران برق تبریک گفت و ادامه داد: درخواست داریم یک روز را بنام صنعت برق بصورت رسمی در تقویم کشور داشته باشیم.

منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-نظارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
512 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0