ضرورت وجود صلاحیت حرفه ای در بخشهای مختلف فعالیت ساختمانی نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان مازندران

ضرورت وجود صلاحیت حرفه ای در بخشهای مختلف فعالیت ساختمانی طبق ماده چهارم قانون

در جهت ساماندهی کارگران ماهر در سطح استان و در مورد پروژه های ساختمانی نشستی با حضور روسای انجمن کارگران شهرهای استان مازندران و هیات مدیره انجمن کارگران استان و نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان و همکاران واحد کنترل نظارت سازمان در محل سازمان نظام مهندسی استان تشکیل گردید.

کد خبر: 980216010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در جهت ساماندهی کارگران ماهر در سطح استان و در مورد پروژه های ساختمانی نشستی با حضور روسای انجمن کارگران شهرهای استان مازندران و هیات مدیره انجمن کارگران استان و نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان و همکاران واحد کنترل نظارت سازمان در محل سازمان نظام مهندسی استان تشکیل گردید.

ضرورت وجود صلاحیت حرفه ای در بخشهای مختلف فعالیت ساختمانی

ضرورت وجود صلاحیت حرفه ای در بخشهای مختلف فعالیت ساختمانی

وجود صلاحیت حرفه ای در بخشهای  مختلف فعالیت ساختمانی طبق ماده چهارم قانون الزامی است

در این نشست، ابتدا نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان مازندران، ضمن تبریک روز کارگر آموزش و دفاع از حقوق کارگران یک وظیفه ملی و سازمانی دانست و اظهار امیدواری کرد تا با آموزش ایمنی و بهداشت شاهد کم‌ترین خسارت در بخش کارگری باشیم.
سیف الله علی نیا، ۳ مولفه را در فرآیند اجرا قابل توجه دانست و گفت: مجموعه مقررات و قوانین و مصالح خوب و نیروی انسانی ماهر از جمله عواملی هستند که رعایت همه این ها میتواند به ساخت یک ساختمان مطلوب منجر گردد.
وی با اشاره به ماده چهارم قانون که فعالیت در بخشهای مختلف ساختمان را مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای دانسته و در بخش کارگران ماهر، وزارت راه و شهرسازی و کار و تعاون و رفاه اجتماعی را مکلف کرده است شرایط و دامنه اجرای این قانون را برای کل کشور فراهم کنند.
علی نیا اظهار امیدواری کرد که ادارات کل راه و شهرسازی و کار تعاون و رفاه اجتماعی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن صنفی کارگران نسبت به اجرایی شدن این بند قانون اهتمام لازم را داشته باشند.

ضرورت وجود صلاحیت حرفه ای در بخشهای مختلف فعالیت ساختمانی

در ادامه اعضای حاضر در نشست در مورد چگونگی آموزش و ساماندهی کارگران ماهر مطالبی را بیان داشتند که همکاری شهرداری‌ها در ساخت فضای مناسب برای کارگران، تهیه بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت کارگران استان، کنترل نظارت بر فعالیت کارگران، تشکیل کمیته انضباطی و حل اختلاف، شناسنامه دار کردن کارگران و تهیه دفترچه کار از مباحثی بود که مطرح گردید و مقرر شد در نشست های آتی نسبت به پی‌گیری این امور با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط اقدام شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۸
489 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0