ضرورت تشکیل نظام مهندسی صنعت در کشور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان بیان کرد:

ضرورت تشکیل نظام مهندسی صنعت در کشور

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان عنوان کرد: تشکیل نظام مهندسی صنعت بمنظور مدیریت صحیح در ساخت و ساز و تاسیسات، پرهیز از اعمال هزینه های اضافی و رعایت نکات فنی و ایمنی ضروری است.

کد خبر: 961223004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ - ۱۰:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان عنوان کرد: تشکیل نظام مهندسی صنعت بمنظور مدیریت صحیح در ساخت و ساز و تاسیسات، پرهیز از اعمال هزینه های اضافی و رعایت نکات فنی و ایمنی ضروری است.

ضرورت تشکیل نظام مهندسی صنعت در کشور

ضرورت تشکیل نظام مهندسی صنعت در کشور

تشکیل نظام مهندسی صنعت در کشور ضروری است

محمد جواد بگی گفت: نحوه فعالیت و برخی اقدامهای نظام مهندسی ساختمان یکی از چالشهای بخش صنعت است.
بگی با انتقاد از برخی رفتارهای موجود در بخش نظام مهندسی ساختمان، گفت: نظارت چندانی از طرف برخی از مهندسان ناظر بر ساخت و سازهای بخش صنعت نمیشود.
وی، ناهمخوانی قوانین موجود در نظام مهندسی با نیازهای بخشهای تولیدی و صنعتی را بخش دیگری از مشکلات دانست و ادامه داد: به عنوان مثال در قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان، حریم و فواصل قانونی صنایع شیمیایی و کارخانه های سنگبری حدود ۵ متر است در حالیکه این حریم با خطرهای صنایع شیمیایی که نیازمند حریم پنجاه متری است، همخوانی ندارد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، نحوه ساخت سوله های صنعتی را نیز یکی دیگر از ایرادهای قوانین نظام مهندسی ساختمان در بخش صنعت ذکر و عنوان کرد: هر چند هر صنعت بسته به نوع تاسیسات ماشین آلات و فعالیت خود نیازمند نوع خاصی از سوله های صنعتی است ولی شاهد تجویز ساخت سوله های مشابه برای همه نوع صنایع از سوی این نظام مهندسی هستیم که انطباقی با نیازهای بخش صنعت نخواهد داشت.

ضرورت تشکیل نظام مهندسی صنعت در کشور

وی اظهار داشت: متناسب بودن نحوه ساخت سوله ها و تاسیسات با نیازهای این بخش موجب کاهش هزینه ها و در نتیجه کاهش بهای تمام شده تولید و افزایش رقابت پذیری تولیدات صنعتی خواهد شد که از این مهم بی بهره ایم و هزینه های سنگینی در این زمینه بر صنایع وارد میشود.
بیش از هفتاد شهرک صنعتی در استان اصفهان زمینه اشتغالی بالغ بر صد و بیست هزار نفر را فراهم کرده است و پیش بینی میشود تا ۴ سال دیگر تعداد اشتغال استان در این شهرکها به دویست هزار نفر برسد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۶
898 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0