ضرورت نگاه مؤثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز جلسه ادواری اعضای بسیجی عضو هیئت مدیره

ضرورت نگاه مؤثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز

هشتمین جلسه ادواری اعضای بسیجی عضو هیئت مدیره های نظام مهندسی ساختمان استان ها با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان و بسیج مهندسی عمران و معماری گیلان برگزار گردید.

کد خبر: 980208003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ - ۱۰:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هشتمین جلسه ادواری اعضای بسیجی عضو هیئت مدیره های نظام مهندسی ساختمان استان ها با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان و بسیج مهندسی عمران و معماری گیلان برگزار گردید.

ضرورت نگاه مؤثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز

ضرورت نگاه مؤثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز

ضرورت نگاه مؤثر بسیجی و  جهادی در امور ساخت و ساز

در ابتدا عبدالرضا قاسمیان، ریاست سازمان استان گیلان، ضمن خیر مقدم و ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده از سیل های اخیر، از همکاری بسیج در کمک به هموطنان در حوادث طبیعی کشور یاد کرد.
وی با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خواستار ارائه نظرات رؤسای سازمان‌ها و بررسی بیش‌تر این قانون شد.
در ادامه ایلخان، ریاست بسیج مهندسی عمران و معماری کشور، به اهمیت نیروهای متخصص بسیجی اشاره کرد و ضرورت نگاه مؤثر جهادی و بسیجی در همه زمینه ها را خاطر نشان ساخت.
ایلخان، خواستار مشارکت نیروهای متخصص و مرتبط حوزه ساختمان در بحث اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در راستای ارائه خدمات بهتر گردید.
سپس مهدی هاشمی، ریاست کمیسیون عمران ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی بسیج مهندسی عمران و معماری کشور، به نقش شورای مرکزی و هیئت مدیره استانها در اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره نمود.
وی به ضرورت تعامل هیئت مدیره استان‌ها با نمایندگان استان و شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: اصلاحیه فعلی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نمیتواند به ارتقا و کارایی تشکل‌های غیر دولتی بیانجامد و مغایر با سیاست‌های کلی نظام و اصل چهل و چهار قانون اساسی است.
هاشمی ادامه داد: سازمان‌های نظام مهندسی لازم است تمام تلاش و تلاش خود را جهت خروج این اصلاحیه از دستور کار مجلس بکار گیرند.
دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز مهمان این جلسه بود. دلخوش از هیئت مدیره سازمان‌ها خواست نسبت به ارائه و تکمیل طرح جامع نظام مهندسی کشور اقدام کنند.
نماینده مردم صومعه سرا، هم‌چنین نسبت به تشکیل جلسه مشترک بین کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق مجلس در راستای بررسی اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد.

ضرورت نگاه مؤثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز

وی، در مورد لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی بیان کرد و مقرر گردید در اسرع زمان ممکن پیشنهادات سازمان نظام مهندسی جهت لحاظ کردن در لایحه مذکور به وی ارائه شود.
در این جلسه، هیئت مدیره استان‌ها نظرات خود را در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و آسیب های احتمالی تصویب لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده تشریح نمودند.
هشتمین جلسه ادواری اعضای بسیجی عضو هیات مدیره های نظام مهندسی ساختمان استانها با صدور قطعنامه ای بکار خود پایان داد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۸
572 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0