لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران مطرح کرد:

لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه

سیف الله علی نیا با اشاره بر اهمیت کیفی سازی ساختمان در مقابله با مخاطرات زلزله و بلایای طبیعی، بر لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه تاکید کرد.

کد خبر: 961213009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ - ۷:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، سیف الله علی نیا با اشاره بر اهمیت کیفی سازی ساختمان در مقابله با مخاطرات زلزله و بلایای طبیعی، بر لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه تاکید کرد.

لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه

لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه

لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی  ساختمان در جامعه

وی در گردهمایی مهندسی زلزله درنوشهر که با تلاش کانون مهندسان نوشهر برگزار گردید، بیان کرد: خوشبختانه با رویکرد جدید سازمان نظام مهندسی ما شاهد برگزاری کارگاههای آموزش حرفه ای و تخصصی در مناطق مختلف استان هستیم و از کانونهای مهندسی که بازوان خوبی برای سازمان در امر آموزش بوده‌اند باید قدردانی کرد.
علی نیا ادامه داد: دعوت از اساتید بنام کشور در این کارگاهها نشان از توجه جدی در ارتقا کیفیت آموزش و ارتقا دانش حرفه ای مهندسان است.
وی با تاکید بر اهمیت کیفی سازی ساختمان ها، خاطر نشان کرد: امروز نگاه جامعه به ساخت وساز درحد سرپناه نیست بلکه بهره برداران بدنبال ساختمانی با رعایت همه جوانب از جمله حفظ امنیت روانی وسازه ای هستند .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار داشت: ایران عزیز از جمله کشورهایی است که بیش ترین مناطق آن در تهدید زلزله قرار دارد و لذا انتظار می رود ساختمانها به گونه ای طراحی گردند که امنیت روانی لازم در جامعه ایجاد گردد .
علی نیا با اشاره به، بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها تصریح کرد: نقش مصالح استاندارد باید هم از طرف ناظر و مجری ذی صلاح و هم سازمانهای مرتبط با تولید مصالح و کنترل آن جدی گرفته شود .

لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان در جامعه

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: بسیاری از کشورها که وضعیت نگران کننده تری از ایران در مورد بروز زلزله داشتند توانستند با اصلاح مقررات و کنترل و نظارت درست، این دغدغه را به حداقل برسانند و این یعنی در دنیای مدرن امروز همه پیشرفتها دست یافتنی است .
علی نیا با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان و استفاده از خدمات مهندسی یاد آور شد: امروز هم سازمان و هم آحاد جامعه مهندسی وظیفه دارند که تاثیر ساخت یک ساختمان مهندسی ساز را در ابعاد مختلف به جامعه معرفی کنند تا جامعه باور داشته باشد که استفاده از خدمات مهندسی سرمایه گذاری است و نه هزینه.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۶
961 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0