استانداردهای لازم و ارزش‌ ها باید در ساخت و سازها مورد توجه باشد استاد دانشگاه دلفت هلند بیان داشت:

استانداردهای لازم و ارزش‌ ها باید در ساخت و سازها مورد توجه باشد

استاد دانشگاه دلفت هلند عنوان کرد: در برخی ساختمان ‌سازی‌ها ارزش ‌هایی همچون توسعه پایدار، زیست محیطی و حتی ارزش ‌های امنیتی در نظر گرفته نشده و فاقد استاندارهای لازم هستند.

کد خبر: 960929009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۴:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، استاد دانشگاه دلفت هلند عنوان کرد: در برخی ساختمان ‌سازی‌ها ارزش ‌هایی همچون توسعه پایدار، زیست محیطی و حتی ارزش ‌های امنیتی در نظر گرفته نشده و فاقد استاندارهای لازم هستند.استانداردهای لازم و ارزش‌ ها باید در ساخت و سازها مورد توجه باشد

استانداردهای لازم و ارزش‌ ها باید در ساخت و سازها مورد توجه باشد

استانداردهای لازم و ارزش‌ ها باید در ساخت و سازها مورد توجه باشد

استانداردهای لازم و ارزش‌ ها باید در ساخت  و سازها مورد توجه باشد

بهنام تائبی ظهر ۴ شنبه در اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش ‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) در حال برگزاری است با اعلام این که مسکن با رویکردهای متفاوتی احداث میگردند، ادامه داد: رعایت ایمنی در طراحی مسکن از اهمیت زیادی برخوردار است و به نوعی می‌ توان گفت که افرادیکه این ایمنی را در بنای مسکن رعایت می ‌کنند از اخلاق مهندسی برخوردار هستند.
تائبی با اشاره به این که الگوهای اجتماعی نیز در طراحی ساختمان ‌ها موثر است، افزود: خصوصی‌ سازی مسکن‌ ها سبب گردید دیگر دولت ‌ها دخالت چندانی در احداث ساختمان‌ ها نداشته باشند و در اینصورت بازارها تصمیم می ‌گیرند که ساختمان‌ ها با چه ویژگی‌ هایی احداث گردند.
وی با بیان این که شیوه ساخت و ساز می‌ تواند در سلامت جسمی افراد جامعه هم موثر باشد، اظهار داشت: تعارض ‌های درونی می‌ توانند درون یک ارزش وجود داشته باشند و دلیل اصلی تعاریف متعدد از ارزش‌ های جامعه نیز وجود همین تعارض‌ ها است.
این استاد اخلاق مهندسی با اعلام این که یک ارزش در ساخت و سازها می ‌تواند ارزش ‌های زیست محیطی باشد، ابراز کرد: در برخی از ساختمان ‌سازی‌ها ارزش ‌های زیادی همچون توسعه پایدار، زیست محیطی و حتی ارزش ‌های امنیتی در نظر گرفته نشده است و بدون استاندارهای لازم هستند.
وی یاد آور شد: برای ساختمان‌ سازی دو رویکرد طراحی ارزش ‌مدار و نوآوری ‌های مسئولیت پذیر وجود دارد که در ساخت و سازها با رویکرد نوآوری ‌های مسئولیت پذیر نیز باید ارزش‌ های نوین در نظر گرفته شده و در برخی از موارد مشارکت از اهمیت ویژه ‌ای در این رویکرد برخوردار است.

استانداردهای لازم و ارزش‌ ها باید در ساخت و سازها مورد توجه باشد


اهمیت رعایت اخلاق مهندسی بر کسی پوشیده نیست
مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم در این آئین با بیان این که تفاوت ‌های حقوق و اخلاق فردی با حقوق و اخلاق مهندسی، بیان کرد: از نگاه فردی همه افراد توانایی این را دارند که برای حضور در نظام مهندسی کاندیدا گردند اما از نظر حقوق و اخلاق مهندسی فقط افرادیکه توانایی‌ های لازم برای حضور در این سازمان را دارند می ‌توانند کاندیدا گردند.
حامد مانی ‌فر با اشاره به این که تعاریف متعددی در حوزه اخلاق مهندسی وجود دارد، گفت: نظام مهندسی ساختمان جریان تحول‌ گرای رو به جلوی خود را باید ادامه دهد و علم مطالعه ساختمان را در ۳ بخش مهندس، فرایندهای مهندسی و کارگر باید بررسی کرد تا بتوانیم با پیروی از آیین نامه‌ ها فیزیک یک ساختمان را با کیفیت مطلوبی بسازیم.
مانی فر ادامه داد: اخلاق آن چیزی است که بصورت نا نوشته در جامعه وجود دارد و جامعه به آن توجه و عمل می‌ کند.
مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این که رابطه پزشک با بیمار یک رابطه محرمانه است و به عموم مردم مربوط نیست، گفت: کیفیت خدمات مهندسی امروزه در تمام جامعه موجود است و همه مردم با فعالیت‌ های مهندسی در ارتباط هستند و از خدمات مهندسان استفاده می ‌کنند در نتیجه اخلاق مهندسی از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
880 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0