نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو هیئت مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور

نظام مهندسی کشور هزینه کیفیت پائین مباحث درسی را پرداخت می ‌کند

عضو هیئت مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که مباحث درسی که در دانشگاه ‌ها ارائه میگردد برای ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان کافی نیست، بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان کشور هزینه کیفت پائین مباحث درسی در دانشگاه‌ ها را پرداخت می‌ کند.

کد خبر: 961128008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ بهمن ۹۶ - ۱۲:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که مباحث درسی که در دانشگاه ‌ها ارائه میگردد برای ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان کافی نیست، بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان کشور هزینه کیفت پائین مباحث درسی در دانشگاه‌ ها را پرداخت می‌ کند.

نظام مهندسی کشور هزینه کیفیت پائین مباحث درسی را پرداخت می ‌کند

نظام مهندسی کشور هزینه کیفیت پائین مباحث درسی را پرداخت می ‌کند

نظام مهندسی کشور هزینه کیفیت پائین مباحث  درسی را پرداخت می ‌کند

گردهمایی ملی مهندسان برق کشور به میزبانی استان مازندران بمدت ۲ روز در بابلسر پیگیری میگردد. تبادل آخرین اطلاعات مربوط به مهندسین برق ساختمان کشور قرار است در این گردهمایی مورد بررسی قرار گیرد.
مازندران سابقه برگزاری گردهمایی هایی از این دست دارد و میزبانی هشتمین گردهمایی ملی صنعت برق ساختمان را هم بعهده گرفت و ۱۰۰۰ نفر از مهندسان کشور در این گردهمایی از بیست و پنج استان کشور بنا به گفته دبیر این گردهمایی شرکت کردند.
برگزاری یازده کارگاه آموزشی
آن طور که احمدرضا گران دبیر هشتمین گردهمایی ملی مهندسان برق ساختمان کشور در آئین سخنرانی عنوان داشت: هفتاد مقاله در نه موضوع در دبیرخانه این گردهمایی مورد پذیرش قرار گرفته است.
گران هم چنین گفت: طبق برنامه ‌ریزی انجام شده چهل مقاله بصورت سخنرانی ارائه میگردد. مهم ترین موضوعی که متولیان برگزاری این گردهمایی بر آن تاکید دارند، مهارت افزائی و مهارت محوری شرکت کنندگان است و علت طرح این موضوع هم پیش بینی یازده کارگاه آموزشی است. طبق اعلام یازده کارگاه آموزشی توسط اساتید دانشگاه و فعالان حوزه صنعت برق در دو شیفت صبح و عصر پی گیری میگردد.
ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران هم در این گردهمایی بر ضرورت توقیت مباحث علمی در ساخت و ساز بویژه صنعت برق ساختمان اشاره کرد.
اجرایی شدن مباحث FTTH
سیف‌الله علی ‌نیا بتازگی بعنوان ریاست این سازمان معرفی گردیده است، در بخشی از سخنان خویش خواستار توسعه فعالیت مهندسی برق در صنعت ساختمان شد و افزود: مباحث استفاده بهینه از انرژی بسیار مهم است و با توجه به محیط زیست شکننده مهندسان در این حوزه دغدغه‌ های جدی داشته باشند.
علی نیا با بیان این که باید زمینه جلب اعتماد عمومی را فراهم کنیم، ادامه داد: میزان افزایش اعتماد باید به حدی برسد که اگر سیاستگذاری به نفع ما نیست، جامعه حامی طرحها و برنامه ‌های فنی نظام مهندسی ساختمان باشد.
وی در ادامه با عنوان این که مباحث FTTH در صنعت ساختمان آغاز شده است، تصریح کرد: فرصت خیلی خوبی برای اجرای طرح هوشمند سازی در صنعت ساختمان است و اجرای این طرح سبب تغییر نگاه به مهندسی برق در صنعت ساختمان می ‌شود. ضعف جدی در ساختار نظام آموزشی کشور سخنران اصلی این گردهمایی عضو هیئت مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، مجید جی ‌افرام بوده است.

نظام مهندسی کشور هزینه کیفیت پائین مباحث درسی را پرداخت می ‌کند

این عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور بنظر میرسید از برخی سیاست‌گذاریها در صنعت ساختمان گلایه داشت، عنوان داشت: اصلاح ساختار صنعت ساختمان کشور بدون حضور مهندسان ساختمان در کشور وجود ندارد.
جی افرام با انتقاد از وضعیت تحصیلی در سطح مراکز علمی، خاطر نشان کرد: به علت این که مباحث علمی در سطح دانشگاه‌ های در رشته ساختمان متناسب با نیاز بازار کار کشور نیست، مباحث آموزشی در این سازمان خیلی جدی گرفته شده است و فعالیت آموزشی برای مهندسان عضو به یکی از دغدغه‌ های جدی سازمان تبدیل شده است.
وی یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی کشور بار کم کیفیتی علمی برخی از دانشگاه‌ ها را به دوش می ‌کشید، خروجی مطالب مباحث مطرح شده در سطح دانشگاه ‌های کشور متناسب با نیاز بازار کار کشور نیست.
جی افرام در ادامه با بیان این که تجارب و دستاوردهای مناسبی در صنعت ساختمان در نظام مهندسی کشور بدست آمده است، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی به نیروی انسانی خویش اعتقاد دارد.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۹۶
800 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0