حامد مظاهریان

شهرداریها مسولیت کنترل ساختمان را بعهده دارند

معاونت مسکن و ساختمانِ وزیر راه و شهرسازی با بیان این که دو نقشه ای بودن ساختمانها معضل بزرگی در کرج است، بیان کرد: شهرداریها مسولیت کنترل ساختمان را بعهده دارند.

کد خبر: 970407004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ تیر ۹۷ - ۱۲:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، معاونت مسکن و ساختمانِ وزیر راه و شهرسازی با بیان این که دو نقشه ای بودن ساختمانها معضل بزرگی در کرج است، بیان کرد: شهرداریها مسولیت کنترل ساختمان را بعهده دارند.

شهرداریها مسولیت کنترل ساختمان را بعهده دارند

شهرداریها مسولیت کنترل ساختمان را بعهده دارند

شهرداریها مسولیت کنترل ساختمان را بعهده  دارند

حامد مظاهریان در نشست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج که بمنظور بررسی مکاتبات اخیر وزارت راه و شهرسازی در مورد شیوه‌ نامه جدید قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برگزار گردید، ادامه داد: کرج و استان البرز همواره بعنوان شهری مهم در مقاطع مختلف مطرح گردیده که از هویت خاص و ویژه ای برخوردار است.
مظاهریان با اشاره به این که دولت در گذشته متولی امر توسعه بود ولی امروز این نقش را به تنهایی یدک نمیکشد و طبق مولفه مهمی چون مشارکت فعالیت خواهد کرد، گفت: پیشنهاد هر مدیر و مسولی مبتنی بر پرداخت یارانه و بودجه های دولتی نتیجه خوبی را بهمراه نخواهد داشت.
مظاهریان با اشاره به اهمیت مبحث شهر نشینی و شهرسازی، افزود: رفع مشکلات استان البرز بدون در نظر گرفتن مسایل مرتبط با استانهای همجوار نظیر تهران و قزوین امکان پذیر نیست.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که مقوله کنترل ساختمان و فرآیند ساختمان سازی باید مورد بررسی جدی دستگاههای مربوطه قرار گیرد، تصریح کرد: دولت محلی و نهادهای محلی نظیر شهرداری ها مسولیت کنترل ساختمان را بر عهده دارند.
مظاهریان با اشاره به این که آیین نامه کنترل ساختمان به هییت دولت پیشنهاد داده شده است، اظهار داشت: طبق این اساس روند انتخاب طراح ساختمان، پیمانکار و مهندس ناظر توسط مالک صورت میگیرد و شهرداری در مقام کنترل ساختمان، این سیستم را مورد بازرسی قرار میدهد.


وی خاطر نشان کرد: ۲ نقشه ای بودن ساختمانها معضل بزرگی در کرج است که باید مورد توجه قرار گیرد بهمین سبب شورای اسلامی شهر باید با عزم جدی در این حوزه وارد عمل شوند، بی شک این اقدام حمایت وزارت راه و شهرسازی را بهمراه خواهد داشت.
سکونتگاههای غیر رسمی یکی از مهمترین دغدغه های وزارت راه و شهرسازی
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در این نشست با اشاره به این که ممانعت از تبدیل سازمانهای استانی به بنگاه اقتصادی و انحلال نظام رانتی دو مولفه مهم شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی بوده است، گفت: برای اولین بار در کشور، نهاد برنامه ریزی شهری در استان البرز راه اندازی گردیده است.
تقی رضایی با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی سیاست روشنی در مورد بازآفرینی شهری اتخاذ کرده، یاد آور شد: البرز جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون هفتصد و دوازده هزار نفر را در خود جای داده که براساس مطالعات صورت گرفته حدود هفتصد هزار نفر از این افراد در بافت چهای فرسوده ساکن هستند.

منبع : سپیدار نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ تیر ۹۷
834 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0