رییس اداره جهادکشاورزی خراسان شمالی

مهمترین اولویت استان اجرای سامانه های نوین آب پاشی است

رییس اداره جهادکشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : مهمترین اولویت اجرای سامانه های نوین آب پاشی در زمین های کشاورزی است و کاهش بارندگی ها ایجاب می نماید تا برای ارتقاء بهره وری در استفاده از آب , این سامانه ها توسعه یابد .

کد خبر: 8634 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ اسفند ۹۵ - ۲:۴۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،یک مسئول خراسان شمالی : مهمترین اولویت استان اجرای سامانه های نوین آب پاشی است. مهمترین اولویت استان اجرای سامانه های نوین آب پاشی

مهمترین اولویت استان اجرای سامانه های نوین آب پاشی

مهمترین اولویت استان اجرای سامانه های نوین آب پاشی

مهمترین اولویت استان اجرای سامانه های نوین آب پاشی

به نقل از ایرنا , عبدالله یوسفی یک‌شنبه شب در جشن روز مهندسی اظهار‌کرد : دولت هم حمایت های بسیار خوبی برای اجرای سامانه های آب پاشی نوین دارااست و تا ۸۰ درصد از مخارج اجرای آن را قبول مسئولیت شده‌است .

به گفته یوسفی متقاضی های اجرای سامانه های آب پاشی بارانی به ازای هر هکتار ۶۵ میلیون ریال و برای سامانه های کم فشار ۵۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی اخذ می‌کنند .

رییس اداره جهادکشاورزی خراسان شمالی اذعان کرد : بازده آب پاشی کشاورزی در حالت سنتی ۴۲ درصد است البته با اجرای سامانه های نوین آب پاشی این رقم تا ۹۰ درصد ارتقاء پیدا میکند .

به گفته او همین سال ۳۸۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه های آب پاشی نوین در مرحله ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان خواسته شده‌است .

 

* علم محوری و استفاده از علم روز در ایجاد رسالت حساس جهاد کشاورزی

رییس اداره جهاد کشاورزی خراسان شمالی همینطور اظهار کرد : رویه ما استفاده از علم فنی و دانش مهندسان در ایجاد تولید های کشاورزی است و آرزو میرود بیش تر از پیش بتوانیم از توان این قشر کارشناس استفاده کنیم .

یوسفی افزود : مهندسان هم می بایست به سوی علم محور کردن کشاورزی , علم و توان فنی خودرا ارتقاء دهند تا بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند .

او با تاکید بر تاثیرگذاری علم در مقاوم سازی اقتصاد و به وقوع پیوستن هدف های اقتصاد مقاومتی اظهار‌کرد : این اداره بر استفاده از توان شرکتهای علم محور ایجاد شده و عملکرد بالایی دارااست تا با رویه حمایتی , زمان های رسمی را در اختیار شرکت ها علم بنیان قرار دهد .

او در بخش دیگر سخنان خویش ارتقاء بهره وری را از مزایای استفاده از علم روز عنوان کرد و افزود : بایستی بتوانیم با استفاده از ارقام سازگار با اقلیم استان بهره روی را در واحد تراز ارتقاء دهیم .

رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع ارگانیک خراسان شمالی هم درین همایش به واگذاری وظیفه‌های تازه به‌این اداره اشاره نمود و اعلام‌کرد : صدور جواز واحدهای دامپروری و شیلات و محصولات کشاورزی و کلینیک های کشاورزی اعم از وظایفی است که بوسیله این اداره انجام می‌شود .

حسن نامجو اذعان کرد : برای اولین دفعه در تراز سرزمین , صدور جواز زیست محیطی به‌این اداره واگذار شده‌است .

به گفته او اکنون دو هزار و ۵۷۷ نفر مهندس درین اداره به عضویت درآمده اند و ۱۷۷ شرکت هم عضو اداره گردیده اند .

نامجو با اشاره به استفاده ۵۰ متخصص در مدیر مزارع خاطرنشان کرد : اکنون سرویس های گیاه پزشکی در ۶۷ واحد قابل ارائه است و در طرح نویسی و مشورت کردن واحدهای دامپروری و گلخانه ای هم ۲۰ شرکت با ۶۰ نفر درگیر به کار می باشند .

نامجو اظهار کرد : ۶۰ نفر هم در حوزه گیاه پزشکی و کارهای گلخانه ای و ۳۲ نفر در حوزه آب و خاک امور تحلیل را عهده دار‌هستند .

خراسان شمالی ۳۴۴هزار هکتار میدان کشاورزی داراست و هر ساله ۱ . ۲ میلیون تن گونه های محصول ها از این مرحله برداشت می‌شود .

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۵
1331 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0