مهم‌ترین تصمیمات و پیشنهادات کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی کشور  پیشنهادات کمیسیون روسای سازمانها

مهم‌ترین تصمیمات و پیشنهادات کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی کشور 

روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان های کشور در محل شورای مرکزی تشکیل نشست دادند.

کد خبر: 191106005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ آبان ۹۸ - ۵:۱۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان های کشور در محل شورای مرکزی تشکیل نشست دادند.

مهم‌ترین تصمیمات و پیشنهادات کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی کشور 

مهم‌ترین تصمیمات و پیشنهادات کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی کشور

مهم‌ترین تصمیمات و پیشنهادات  کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی کشور 

در جلسه کمیسیون روسای سازمانها، نخست صدور شناسه ملی این سازمانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای تسریع در این اقدام هماهنگیهای لازم بعمل آمد.

در این ارتباط آقای ادب، دبیر کمیسیون ماده نه و ریاست ثبت شرکت‌ها چارچوب کلی و یکسانی برای استانها تعریف کرد تا با انجام مکاتبات از طرف شورای مرکزی، اقدام لازم صورت گیرد.

در بخش بعدی نشست، امراللهی، خزانه دار سازمان برخی مواد تفاهم نامه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان تامین اجتماعی را تشریح و عنوان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه اعضای بدون پروانه نیز زیر پوشش تامین اجتماعی قرار می ‌گیرند و به موازات آن مزایای دیگری نیز شامل حال آنها خواهد شد. در همین زمینه مقرر گردید روسای استانها پی‌گیری اصلاح قانون تامین اجتماعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خود را بابت امکان استفاده از مزایای این قانون برای مهندسان انجام دهند.

در بحث طرح و برنامه شورای مرکزی، جنابی مدیر کمیته طرح و برنامه شورا حاضر شد و برنامه های در دست انجام را به اطلاع روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها رساند و سیاست ‌های کلان در این زمینه را تشریح کرد.

بحث و بررسی درباره مبانی قیمتگذاری خدمات مهندسی، دیگر دستور کار جلسه روز ۱۴ آبان روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استانها بود که مشاور طرح اقدامات انجام شده در طول ماههای اخیر را به اطلاع حاضران رساند و نظرات روسای سازمانها در این زمینه مطرح و جمع بندی شد تا در تصمیمگیری ها لحاظ گردد.

به گفته مقومی، دبیر کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان، نامه اخیر سازمان شهرداریهای وزارت کشور در مورد مجریان ذی صلاح نیز در نشست مطرح و از رئیس شورای مرکزی درخواست گردید پی‌گیریهای حقوقی برای پاسخ به این موضوع صورت گیرد و روسای سازمانهای استانها مستندات خود را به شورای مرکزی ارسال خواهند کرد.

مهم‌ترین تصمیمات و پیشنهادات کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی کشور 

پی‌گیری لغو دستور موقت دیوان عدالت اداری در مورد موضوع ارجاع نظارت، دیگر دستور کار کمیسیون روسا بود که از  هیئت رئیسه شورای مرکزی درخواست گردید شکایتی را در این مورد برای دیوان عدالت اداری تنظیم و لغو دستور یاد شده را درخواست کنند.

حاضران در نشست، هم‌چنین اصلاح و بازنگری ساختار فعلی صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها را مطرح و کمیته ای را برای پی‌گیری موضوع مامور کردند.

در مورد دستورالعمل اجرایی اخیر بانک مسکن برای واریز حق الزحمه نظارت مهندسان بصورت انحصاری در بانک مسکن، نقطه‌نظرات استان ها و پیشنهادات آن ها جمع بندی گردید تا برای پی‌گیری های بعدی به رئیس شورای مرکزی ارائه و موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۸
666 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0