رسالت سازمان نظام مهندسی بازآموزی است و نه آموزش فرشیدرضا حقیقی در آیین گرامی‌داشت هفته مقام معلم اظهار کرد:

رسالت سازمان نظام مهندسی بازآموزی است و نه آموزش

در آیین گرامی‌داشت هفته معلم، فرشیدرضا حقیقی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، ضمن ارائه گزارشی کوتاه از روند فعالیتها و سیاستهای اموزشی سازمان، خواستار گنجاندن برخی از سرفصلهای مقررات ملی ساختمان در دروس اجباری یا اختیاری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شد.

کد خبر: 980216023 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ - ۶:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در آیین گرامی‌داشت هفته معلم، فرشیدرضا حقیقی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، ضمن ارائه گزارشی کوتاه از روند فعالیتها و سیاستهای اموزشی سازمان، خواستار گنجاندن برخی از سرفصلهای مقررات ملی ساختمان در دروس اجباری یا اختیاری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شد.

رسالت سازمان نظام مهندسی بازآموزی است و نه آموزش

رسالت سازمان نظام مهندسی بازآموزی است و نه آموزش

رسالت سازمان نظام مهندسی  بازآموزی است و نه آموزش/ مقررات ملی ساختمان بعنوان دروس اجباری/ اختیاری در سرفصلهای دانشگاهی گنجانده گردد

در این آیین، که با حضور اعضای هیئت مدیره سازمان و مدرسین دوره های آموزشی سازمان برگزار گردید، ریاست سازمان ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در نشست، بر رسالت بازآموزی سازمان نظام مهندسی و نه صرفا وظیفه آموزش تاکید کرد و به هزینه حدود دو میلیارد تومانی سازمان در زمینه بازآموزی و آموزش اشاره کرد.
وی در ادامه به برگزاری سیصد و هفتاد و پنج دوره آموزشی ارتقای پایه، دوره های آموزشی برای تدریس جهت افزایش دانش مدرسین، برنامه ریزی برای آموزشهای مرتبط با قوانین تجارت و مالیات، قانون کار، ضوابط بیمه و دانش حقوقی مهندسین اشاره نمود و اینگونه دوره ها را تنها بخشی از برنامه ها و عملکرد سازمان در زمینه آموزش برای همه اعضا نه فقط مهندسین عضو بلکه برای کلیه مرتبطین و کارکنان دانست.
وی ادامه داد: در جامعه مهندسین درگیر کم و کاستیهای کیفیت آموزش هستیم که در نتیجه توجه به کمیت و تعداد فارغ التحصیلان در وزارت علوم بوده است تا کیفیت آموزش.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: البته شاید بخش اعظم تصمیمگیری در این زمینه باید در وزارت علوم و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی انجام گردد ولی ما مدرسین دانشگاهی میتوانیم در کلاسهای دانشگاه، در اینکه دانشجوها باید حرفه یا تخصص را بیاموزند، اصرار بورزیم.
حقیقی تصریح کرد: ما بیش از سی و چهار هزار عضو مهندس داریم و چه بسا بسیاری از این سی و چهار هزار نفر نباید مهندس می شدند و باید در حلقه های میانی این هرم صنعت ساختمان قرار میگرفتند اما آنها با مدرک مهندسی در راس هرم قرار گرفتند، نتیجتا باید به حرفه محوری و حرفه مندی به دانشجویانمان تاکید کنیم.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به قرارگیری سامانه آموزش و پژوهش در تارنمای سازمان اشاره کرد و آن را سبب ارتباط و شناسایی بیش تر پژوهشگران و علاقه مندان به تحقیقات کاربردی این حوزه با سازمان دانست.

رسالت سازمان نظام مهندسی بازآموزی است و نه آموزش

حقیقی، در پایان اظهاراتش خود ضمن تشکر از اعضای کمیته آموزش در دوره گذشته، از پیگیریهایی از طرف سازمان و شورای مرکزی جهت حضور نمایندگانی از همه رشته های ۷ گانه مقررات ملی ساختمان در کمیته آموزش خبر داد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۸
529 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0