رسالت سازمان نظام مهندسی، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

رسالت سازمان نظام مهندسی، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد 

رسالت سازمان نظام مهندسی استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد است و در این راستا با هدف تسهیل ارتباط تولیدکنندگان و بهره برداران برای برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان اقدام می ‌کند.

کد خبر: 190928009 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۹۸ - ۷:۲۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رسالت سازمان نظام مهندسی استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد است و در این راستا با هدف تسهیل ارتباط تولیدکنندگان و بهره برداران برای برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان اقدام می ‌کند.

رسالت سازمان نظام مهندسی، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد 

رسالت سازمان نظام مهندسی، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

رسالت سازمان نظام مهندسی،   استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین روز شنبه در جلسه خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان استان، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ های تخصصی ساختمان یکی از رسالت‌های مهم و محول شده به سازمان نظام مهندسی است تا ارتباط میان تولیدکنندگان و بهره برداران این حوزه تسهیل گردد.

وی گفت: مصالح ساختمانی در حوزه صنعت ساختمان، همواره نقش بسزایی در کیفیت و عمر ساختمان داشته و متاسفانه تا به حال بطور جدی و تخصصی به آن پرداخته نشده است. ‌

وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته ساختمان ‌های با عمر بیش از صد سال هم‌چنان مورد بهره‌برداری قرار می ‌گیرند در حالی که در ایران از ساختمان پانزده تا بیست ساله با عنوان مخروبه و کلنگی یاد می ‌شود که این مساله بهیچ عنوان زیبنده صنعت ساختمان نیست.

مجابی گفت: امروزه در حوزه کیفیت و عمر ساختمان بسیاری از دستگاه‌ ها از جمله اداره کل استاندارد دخیل هستند و نقش مهمی را در بخش کنترل و نظارت تولیدات مصالح ساختمانی به عهده دارند.

وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان قزوین، گفت: بی شک بهره‌برداران، جامعه هدف این نمایشگاه هستند و حضور آن ها با ارایه پیشنهادهای خود می ‌تواند کمک حال متولیان امور صنعت ساختمان باشد.

این مسئول، رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان را استفاده هر چه بهینه از مصالح استاندارد در ساخت و سازها دانست و افزود: ساختمان ‌ها بعنوان یک موجود زنده همواره حتی در زمان بهره برداری باید مشمول قوانین سازمان نظام مهندسی باشند ولی امروزه تنها تا پایان سفت کاری مورد نظارت قرار می‌ گیرند.

رسالت سازمان نظام مهندسی، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد 

مجابی به خدمات پایین تعرفه‌های هفت گانه این نظام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای احداث هر متر مربع از یک ساختمان بطور متوسط بیست و پنج میلیون ریال قیمت تمام شده محاسبه می‌گردد ولی تعرفه ۷ گانه مهندسان برای هر متر مربع تنها سیصد و پنجاه هزار ریال است.

اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان قزوین شانزدهم تا نوزدهم مهرماه جاری در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برپا می‌گردد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مهر ۹۸
480 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0