وزارت راه و شهرسازی مسئول نظارت عالیه بر اجرای ماده سی و پنج قانون مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت:

وزارت راه و شهرسازی مسئول نظارت عالیه بر اجرای ماده سی و پنج قانون نظام‌ مهندسی

علی حاجی زاده گفت: وزارت راه و شهرسازی براساس ماده سی و پنج قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان ‌ها مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ ها و طرح ‌های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در خصوص آن ها الزامی است را دارد.

کد خبر: 970206008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، علی حاجی زاده گفت: وزارت راه و شهرسازی براساس ماده سی و پنج قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان ‌ها مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ ها و طرح ‌های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در خصوص آن ها الزامی است را دارد.

وزارت راه و شهرسازی مسئول نظارت عالیه بر اجرای ماده سی و پنج قانون

وزارت راه و شهرسازی مسئول نظارت عالیه بر اجرای ماده سی و پنج قانون

وزارت راه و شهرسازی مسئول نظارت عالیه  بر اجرای ماده سی و پنج قانون نظام‌ مهندسی

سمینار معرفی نرم‌افزار نظارت عالیه موضوع ماده سی و پنج قانون نظام‌مهندسی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و با حضور کارشناسان ادارات کل راه و شهرسازی فارس، لارستان، هرمزگان، ایران شهر، سیستان و بلوچستان و کرمان جنوب برگزار گردید.
حاجی‌زاده، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در این سمینار با عنوان این که اجرای ماده سی و پنج قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان بعهده وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: بررسی گزارش ‌ها به ‌صورت لحظه ‌ای برای تصمیم‌ گیری ‌های کلان مدیریتی، برنامه ‌ریزی عمیق، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت عمل مهندسان و کاهش برخی خطاهای نظارتی از ویژگی‌ های این نرم‌افزار است.
حاجی زاده با عنوان این که طراحی این نرم‌افزار در راستای سیاست ‌های وزارت راه و شهرسازی و اجرای دولت الکترونیک انجام‌یافته است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی براساس ماده سی و پنج قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان‌ ها مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان ‌ها و طرح‌ های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در خصوص آن ها الزامی است را دارد.
وی با اشاره به روند نظارت عالیه در استان کرمان ادامه داد: این روند در استان کرمان همانند سایر نقاط کشور پس از وقفه کوتاهی از ۳ ‌ماهه پایانی سال نود و دو آغاز شد.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: صد و هشتاد و یک مورد بازدید شامل صد و نود و چهار هزار مترمربع در اجرای روند جدید نظارت عالیه در استان کرمان در سال نود و دو صورت گرفت که از این تعداد بازدید حدود ده نفر به شورای انتظامی مهندسین ناظر معرفی شده است.
وی از پانصد و یک بازدید در سال نود و سه خبر داد و مطرح کرد: بیش از ۱ میلیون و نود و پنج هزار مترمربع زیربنای این بازدیدها بوده که پنجاه و پنج نفر به شورای انتظامی معرفی شدند و چهل و هشت مورد رأی صادر شده است.

وزارت راه و شهرسازی مسئول نظارت عالیه بر اجرای ماده سی و پنج قانون

حاجی زاده با اشاره به این که در سال نود و چهار، ۴۹۳ بازدید انجام شده که شامل ۱ ‌میلیون و هفتاد و یک هزار مترمربع است، خاطر نشان ساخت: چهل و سه نفر به شورای انتظامی معرفی شدند که منجر به صدور سی و سه رأی شد.
خاجی زاده به دویست و هفتاد و شش مورد بازدید شامل هشتصد و سه هزار مترمربع در سال نود و پنج اشاره کرد و افزود: در این بازدیدها ده نفر به شورای انتظامی مهندسین معرفی و ۴ رأی صادر شده است.
مدیر مسکن راه و شهرسازی استان کرمان ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال نود و شش؛ دویست و بیست و شش مورد شامل چهارصد و چهل و چهار هزار مترمربع بازدید انجام شده که بیست و سه نفر به شورای انتظامی معرفی شدند و یک رأی صادر شده است.
وی با عنوان این که امیدوار هستیم این روند موجب توسعه مهندسی در استان و کشور شود، یاد آور شد: آن چه در ماده سی و پنج قانون نظام‌مهندسی آمده وظیفه نظارت بعهده راه و شهرسازی گذاشته شده اما شاید با این امکانات موجود نتواستیم به‌ طور کامل این وظیفه را به ثمر برسانیم.
حاجی زاده در خاتمه خواستار اختصاص بودجه سنواتی و روش‌ های مناسب ‌تر برای انجام بهترِ این وظیفه خطیر و مهم شد.

منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اردیبهشت ۹۷
858 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0