استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:

دولت به مسکن نگاه راهبردی ندارد/ طبقه متوسط از خانه دار شدن مأیوس شده ‌اند

فرج الله رجبی عنوان داشت: بی توجهی به بازار مسکن و ساختمان و عدم سیاست گذاری بهینه در سال‌ های اخیر، گرانی ‌های بی ضابطه را رقم زده و طبقات ضعیف و متوسط را از خانه دار شدن مأیوس کرده است.

کد خبر: 970327013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ - ۶:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج الله رجبی عنوان داشت: بی توجهی به بازار مسکن و ساختمان و عدم سیاست گذاری بهینه در سال‌ های اخیر، گرانی ‌های بی ضابطه را رقم زده و طبقات ضعیف و متوسط را از خانه دار شدن مأیوس کرده است.

طبقه متوسط از خانه دار شدن مأیوس شده ‌اند

طبقه متوسط از خانه دار شدن مأیوس شده ‌اند

دولت به مسکن نگاه راهبردی ندارد/  طبقه متوسط از خانه دار شدن مأیوس شده ‌اند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، رشد ناگهانی قیمت‌ ها در بازار مسکن را نتیجه شیوع بورس بازی و هجوم نقدینگی به این بازار دانست و گفت: نقش وام شصت میلیونی یا هشتاد میلیونی در خانه دار شدن اقشار ضعیف روز به روز کم تر می ‌شود.
رجبی تصریح کرد: در راستای افزایش توجه و حساسیت مسؤولان از شهریور گذشته تا به حال با معاونت اول ریاست جمهوری، ریاست مجلس و وزارت راه و شهرسازی مکاتبه و تأکید کرده‌ ام به مسکن نگاه راهبردی داشته باشند چرا که صنعت ساختمان در خروج از رکود و اشتغال ‌زایی نقش پررنگی دارد و با صنایع مختلف گره خورده است.
وی اظهار داشت: سیاست های بخش مسکن، خرده سیاست نیست که تنها به وزارت راه محدود شود بلکه این حوزه موتور محرک اقتصاد است و علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، وزرای اقتصاد، بانک مرکزی و بعبارتی کل دولت در آن دخیل و مسؤول هستند و باید سیاست های کلان در برای این حوزه گرداوری گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: دولت متأسفانه با توجه به این که آخرین سرشماری در سال نود و پنج مشخص کرده بیست و هفت میلیون سرپناه و بیست و چهار میلیون خانوار در کشور وجود دارد، باور دارد که به تولید مسکن جدید احتیاجی نیست و باید بر مقاومسازی تمرکز کرد حال آن که معلوم نیست این خانه ها تا چه حد قابل سکونت هستند، تا چه حد مردم توانایی خرید دارند و تا چه حد لوکس و متناسب با قدرت خرید مرفهان جامعه است!

طبقه متوسط از خانه دار شدن مأیوس شده ‌اند

به باور رجبی، ثبت نام سیصد و پنجاه هزار نفر برای مسکن اجتماعی در سال گذشته، مؤید اینست که تقاضای واقعی مسکن هنوز پاسخ داده نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: این که دولت نگاه ویژه به نوسازی بافت های فرسوده دارد بسیار ارزشمند است ولی این نگاه نباید بدل از سیاست ‌های کلی مسکن باشد. ضعیف ترین عملکرد در تولید مسکن ظرف پانزده سال گذشته به سال نود و پنج بر می ‌گردد و طبق همین اساس رکود شدید صنایع مرتبط با مسکن را هم فرا گرفته است.
رجبی خاطر نشان ساخت: تورم اقلام مصرفی که به سفره مردم مربوط است، دو رقمی است ولی نباید از ترس این که تورم یکی دو درصد رشد کند، مانع تحریک تقاضا و رونق بخش مسکن شد چرا که با بازگشت رونق به مسکن بخش زیادی از بیکاری از میان خواهد رفت.

منبع : قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۷
828 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0