پیام ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در مورد خدمات سازمانی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان داشت؛

تجمیع دفاتر فنی ساختمان با بنگاه ‌های املاک اردبیل معضل جدی است

میر محمد سید هاشمی بعد از ظهر 2 شنبه در نشست بررسی نحوه اجرای مقررات فنی و ملی ساختمان در اردبیل، اظهار داشت: متأسفانه برخی دفاتر فنی در بنگاه ‌های املاک متمرکز شده‌اند.

کد خبر: 961207022 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۴:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، میر محمد سید هاشمی بعد از ظهر ۲ شنبه در نشست بررسی نحوه اجرای مقررات فنی و ملی ساختمان در اردبیل، اظهار داشت: متأسفانه برخی دفاتر فنی در بنگاه ‌های املاک متمرکز شده‌اند.

تجمیع دفاتر فنی ساختمان با بنگاه ‌های املاک اردبیل معضل جدی است

تجمیع دفاتر فنی ساختمان با بنگاه ‌های املاک اردبیل معضل جدی است

تجمیع دفاتر فنی ساختمان با بنگاه ‌های  املاک اردبیل معضل جدی است

هاشمی ادامه داد: قرار بود اکیپی بمنظور برخورد با این وضعیت شکل گیرد که فعلاً فعال نشده و فعالیت دفاتر فنی در بنگاه‌ ها مشکلات حقوقی متعددی بدنبال دارد.
وی افزود: با جداسازی و تفکیک دفاتر فنی از بنگاه‌ های املاک بسیاری از مشکلات حقوقی حول ساخت ‌و سازها مرتفع میگردد.
عضو هیئت ‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان استان هم چنین به تخلفات ساخت‌ و سازها در اردبیل اشاره کرد و گفت: بخشی از تخلفات به علت مشکلات اقتصادی بوده و نگاه به ساختمان بعنوان ابزار سودآفرینی تغییر یافته است.
هاشمی تصریح کرد: استان اردبیل نیازمند تجمیع ایده‌های کارشناسی است تا سطح شهرسازی در شهرها بهبود یافته و از بسیاری از مشکلات کنونی جلوگیری گردد.
وی هم چنین به لزوم مهارت ‌آموزی کارگران ساختمان تأکید کرد و افزود: کیفیت ساخت‌ و ساز ارتباط تنگاتنگ با این موضوع داشته و لازم است آموزش فنی و حرفه‌ ای استان در مورد آموزش حرفه‌ ای کارگران ورود جدی داشته باشد.
عضو هیئت ‌مدیره نظام ‌مهندسی ساختمان استان، استاندارد سازی مصالح ساختمانی را نیز ضروری دانست و گفت: متأسفانه در بازار شاهد فروش مصالح غیراستاندارد هستیم.
در این نشست، ریاست نظام‌ مهندسی ساختمان استان اردبیل هم یکی از دلایل عدم رعایت قوانین و مقررات ساخت ‌و ساز را کمبود نیروی متخصص بویژه در شهرستانها ذکر کرد.

تجمیع دفاتر فنی ساختمان با بنگاه ‌های املاک اردبیل معضل جدی است

اردشیر آرش با اشاره به این که در قوانین و مقررات ساخت ‌و ساز نیز نواقصی دیده می ‌شود، گفت: با این وجود برای آموزش مهندسان سه دوره حقوقی تنها در ۶ ماه اخیر برگزار گردیده است.
آرش به کمبود آزمایشگاه‌ های ناظر بر مصالح ساختمانی نیز تأکید کرد و خواستار ارتقاء کمی و کیفی فعالیت آزمایشگاه‌ ها شد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
1046 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0