نشست مسئولین دفاتر نمایندگی با حضور رییس سازمان استان اصفهان نشست مسئولین دفاتر نمایندگی سازمان

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی با حضور رییس سازمان استان اصفهان، شهردار و فرماندار شهرستان چادگان

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور رییس و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، فرماندار و شهردار چادگان مورخ پنجم مرداد ماه نود و هشت در محل تالار اجتماعات شهید حججی شهرستان چادگان برگزار شد

کد خبر: 190802004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ - ۳:۰۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست مسئولین دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور رییس و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، فرماندار و شهردار چادگان مورخ پنجم مرداد ماه نود و هشت در محل تالار اجتماعات شهید حججی شهرستان چادگان برگزار شد

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی با حضور رییس سازمان استان اصفهان

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی با حضور رییس سازمان استان اصفهان

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی با  حضور رییس سازمان استان اصفهان، شهردار و فرماندار شهرستان چادگان

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستانها با حضور عسکری ریاست سازمان، توکلی فرماندار و مهندس اسماعیلی شهردار چادگان، اعضای هیات مدیره مهندس شفیعی خزانه دار، دکتر ثابت رئیس کمیسیون و مسئولین دفاتر نمایندگی سازمان مورخ پنجم مرداد ماه نود و هشت در شهرستان چادگان برگزار شد.

رییس سازمان استان در این نشست، به مسائل و مباحث مربوط به نظام مهندسی در استان پرداخت و گفت: در راستای رفاه حال شهروندان و تسریع در ارائه خدمات، موضوعاتی که امورات مردم در آن تسهیل می شود، درصورتیکه انجام آن با قوانین مغایرت نداشته باشد تصویب و اجرا کردن آن را با جدیت دنبال میکنیم.

عسکری در مورد گزارش کارشناسیهای سازمان با تاکید بر این که همه جوانب مورد نظر در آن لحاظ گردد، ادامه داد: گزارشات نظام مهندسی باید جامع، فنی و دارای اعداد و ارقام باشد و از کلی گویی خودداری گردد.

وی با اشاره به این که مباحث مربوط به دفاتر نمایندگی در نشست های هیات مدیره توسط ثابت، مطرح می گردد، تصریح کرد: در رسیدگی و پی‌گیری موضوعات تمهیدات لازم در هیات رئیسه اندیشیده و تسریع شده است.

وی با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی در مورد متمرکز بودن حسابهای سازمان در مرکز استان گفت: دفاتر نمایندگی به طور ویژه با خزانه دار محترم و امور مالی در این مورد همکاری کنند.

عسگری هم‌چنین در مورد انجام مکاتبات صادره دفاتر نمایندگی به سایر نهادها، افزود: ارسال نامه هایی که برای سازمان مسئولیتی را ایجاد می کند، باید با تایید و امضاء رییس سازمان صورت گیرد و تا حد امکان از ارسال نامه های غیر ضروری خودداری شود.

رییس سازمان استان، با اعلام این خبر که با هماهنگی صورت گرفته با جمالی نژاد، معاون عمرانی محترم وزارت کشور بزودی نام و مشخصات مجری ساختمان در پروانه های شهرداری قید می شود، تحقق این امر را قدم مهمی در جهت ارتقا کیفیت ساختمان دانست.

در ادامه این نشست، عباس توکلی، فرماندار محترم شهرستان چادگان در جمع اعضای هیات مدیره، مدیران سازمان و مسئولین دفاتر نمایندگی بیان نمود از دیدگاه مدیریت سیاسی شهرستان، در مهندسی ساختمان باید حفاظت از جان و مال مردم در نظر گرفته شود و بازگو کرد ثبت به موقع و دقیق گزارش تخلف توسط مهندسان ناظر ساختمان جهت پیشگیری از سایر تخلفات خیلی موثر خواهد بود . فرماندار چادگان گفت: ساخت ساختمان‌ها توسط مجریان و سازندگان صاحب صلاحیت به طور استاندارد از دیگر مواردی است که سبب اطمینان بخشی به مردم میشود.

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی با حضور رییس سازمان استان اصفهان

وی از حضور مسئولین سازمان نظام مهندسی استان در شهرستان چادگان تقدیر و تشکر کرد.

اسماعیلی، شهردار محترم چادگان نیز ضمن عرض خیرمقدم، با اشاره به تعاملات مطلوب شهرداری با دفتر نمایندگی چادگان بیان داشت: در شهرهای کوچک نظارت مهندسان نسبی و تا حدی ضعیف است و خواستار انجام دقیق وظایف مهندسان ساختمان شد.

وی در مورد ساخت و سازهای صورت گرفته در دهکده چادگان عنوان داشت: با وجود این که اکثر این ساختمانها کیفیت مطلوبی را برخوردار هستند اما به جهت نظم بخشیدن در روند آن نیازمند بررسی بیشتر و تبادل نظر است.

در خاتمه، عسکری، رییس سازمان ضمن عرض تشکر از حضور فرماندار و شهردار محترم چادگان در این نشست، گزارشی از فعالیت و سیاستهای سازمان در خدمات مهندسی ارائه کرده و گفت: ایجاد محیط امن و آسایش برای مصرف کنندگان این صنعت از اولویتهای پیش روی ماست.

عسکری در ادامه عملکرد اکثر دفاتر نمایندگی را مثبت اعلام کرده و موفقیت برخی شهرستان‌ها در اجرای قوانین مقررات ملی ساختمان و تعامل با مراجع صدور پروانه را نسبت به کلانشهر اصفهان به جهت گستردگی در مرکز استان بهتر دانست.

در خاتمه، احکام برخی مسئولین محترم دفاتر نمایندگی توسط ریاست و اعضای محترم هیات مدیره سازمان اعطا و از زحمات گذشته ایشان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

اهم موارد بحث آزاد که در نشست، توسط مسئولین محترم دفاتر نمایندگی عنوان گردید:

کنترل نقشه های معماری – تفکیک آپارتمان – بنیاد مسکن انقلاب اسلامی- برش زمان – کنترل بازرسی گاز- کارشناسی ماده بیست و هفت – اینترانت– تایید و مهرشدن مجدد نقشه های ساختمان هایی که متقاضی وام هستند – تعرفه سوله – کارت شناسایی دفاتر

در ادامه دستور برنامه جلسات در شهرستان چادگان جلسه هیات مدیره سازمان با حضور اکثریت اعضای محترم هیات مدیره مورخ پنجم مرداد ماه نود و هشت برگزار شد.

منبع:سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی ترافیکpdf

 

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۸
570 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0